Divendres 13 de novembre: reunió, entrevista per TV3, situació delicada però controlada a la residència i primera sessió de formació d’un nou curs de l’ACM

Divendres 13 de novembre: reunió, entrevista de TV3 i primera sessió de formació de l’ACM sobre les ocupacions d’habitatges

A les 9 del matí la Paqui, regidora de benestar social, i jo ens reunim amb una ciutadana pel tema de les ajudes de la covid-19.

Després parlo amb la directora de la residència el Colomer i el Sr. Ramon Descarrega, gerent de la Regió Sanitària del Camp de Tarragona que és qui assumeix la coordinació i activitat assistencial des d’avui a la residència, seguint els protocols establerts. La millor manera d’explicar-ho és amb la nota que hem preparat i publicat a l’Ajuntament: Fa pocs dies s’ha detectat un brot de COVID-19 a la Residència El Colomer i, en primer lloc, volem fer valdre la professionalitat de la Residència El Colomer i dels seus treballadors, sobretot tenint en compte els moments complicats que estem vivint.El Colomer és una residència petita, familiar i formada per grans professionals. Tant la seva directora, Marta Cañís, com tot el personal que hi treballa han gestionat de manera impecable tots aquests mesos de pandèmia.Després de no tenir cap cas de COVID-19 des de l’inici de la pandèmia, al mes de març, ara s’hi ha detectat un brot. Des d’aquí us fem coneixedors que, des d’un primer moment, han treballat de forma ràpida i eficaç per aplicar les mesures necessàries en una situació com la que s’està vivint en aquests moments, excepcional. Seguint el protocol de casos de brots en residències de la gent gran, a partir d’avui divendres 13 de novembre de 2020 el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya ha declarat la intervenció a la Residència El Colomer, i ha nomenat al Sr. Ramon Descarrega, gerent de la Regió Sanitària del Camp de Tarragona, per dirigir i coordinar l’activitat assistencial. Així ens ho han fet saber la directora de la Residència el Colomer, Marta Cañís; i el Sr. Ramon Descarrega, gerent de la Regió Sanitària del Camp de Tarragona.Des d’alcaldia i les regidories de Sanitat i Benestar Social ens reiterem en fer valdre l’alta professionalitat del personal de la Residència El Colomer i la gestió eficaç i impecable de la seva directora, Marta Cañís. Així mateix, volem fer constar no només la bona gestió de la situació que han dut a terme i la gran tasca per tenir cura dels residents, sinó també la comunicació fluida i propera que ha mantingut la residència durant tota la pandèmia amb els familiars, especialment en aquests darrers dies, des de la detecció del brot.Des de l’Equip de Govern volem enviar un missatge d’ànims a tots els afectats per aquest brot i els seus familiars i a tot l’equip de la residència.

Quan acabem, continuo amb l’entrevista amb TV3 que em van trucar per parlar del contracte nul de l’Ajuntament amb Club siglo XX. Hem estat parlant 15 o 20 minuts, tot i que després només han tret uns segons de l’entrevista!
Els he explicat, tan resumit com he pogut, tot el procediment. I ja que, no l’han retransmès tot, aprofito per explicar-ho aquí:
El poliesportiu era de propietat, de FIDSA, fins que el 2011 va vendre les instal·lacions a l’Ajuntament. Entenc perfectament que ho venguessin a l’Ajuntament, perquè per la falta de manteniment i inversió només l’Ajuntament podia fer front a adequar-lo a normativa.
El 2013 van signar un contracte Club siglo XX i l’Ajuntament, un contracte per 20 anys on l’entitat gestionava i utilitzava la prt social de l’edifici i el bar, que van subrogar i cobrar el lloguer fins ara.
Quan vam entrar a govern el 2015, vam encarregar vàries auditories entre aquestes una de contractes vigents de l’Ajuntament. Amb l’informe de l’auditoria, s’informava que el contracte amb Club siglo XX no complia la legalitat perquè no s’havia fet seguint el procediment correcte.
Abans de fer res més, vam demanar informe a la Diputació de Tarragona i ens van informar igual.
Tot rau en què, per la classificació del sòl on hi ha el poliesportiu municipal, es pot llogar o cedirr amb concurs públic i no de manera directa (com es va fer). Com que estava mal fet, ho havíem d’arreglar perquè sino és prevaricació. I per aquest motiu, el setembre de 2019 vam aprovar per Ple iniciar el procediment per declarar nul el contracte.
El procediment és aprovar-ho per Ple, donar audiència als interessants, resoldre al·legacions si n’hi ha, sol·licitar dictamen a la Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat i, quan arriba el dictamen, aprovar per Ple la resolució.

Doncs al setembre ho aprovem per Ple i enviem notificacions de l’acord als interessats. Al desembre enviem carta a Club siglo XX informant que a la previsió d’inversions per aquesta legislatura es contempla l’execució de les obres del poliesportiu. Que quan les obres estiguin acabades, comptaran amb espai a l’edifici per l’entitat. També els vam informar que, en cas que el Dictamen de la Comissió Jurídica assessora declarés nul el contracte, els oferíem espai provisional al CMC per l’entitat fins que les obres estesin acabades, i també els oferíem servei de trasllat a càrrec de la brigada municipal. Que a l’edifici rehabilitat comptarien amb un despatx i sales per les activitats que organitzen. A data d’avui no tenim resposta de l’entitat.
Club siglo XX i qui regenta el bar presenten al·legacions i les resolem al febrer. Després de resoldre-les, enviem la sol·licitud de dictamen a la Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat.
Els mesos de juny i juliol ens reunim amb qui regenta el bar i amb l’entitat, per separat, per fer-los una proposta en cas que el contracte sigui declarat nul.
Al del bar li diem que si ens entra proposta de continuar, la negociem i acceptem i el bar segueix obert.
A l’entitat els oferim un trasllat al CMC fins que acabin les obres de rehabilitació del poliesportiu municipal. Una vegada acabades, els oferim un despatx propi i poder utilitzar la resta d’espais de manera gratuïta quan ho sol·licitin. Es neguen totalment dient que volen també el bar com ara. La resposta és clara: si el contracte directe e l declaressin nul, el que no podem fer és tornar-lo a fer directe. El que haurem de fer és treure’l a concurs i, si volen gestionar el bar, que es presentin al concurs.

A finals de juliol arriba el dictamen, aquí trobareu l’enllaç, que confirma que el contracte és nul de ple dret per haver-lo fet directe i no amb concurs públic. Ho a provem per Ple i ara cal executar-lo.
Aquesta setmana hem enviat una carta dient que en un mes han d’abandonar l’espai, que si no ho fan començarem el procediment.

Aquests són els fets i entenc que el sentiment d’alguns socis i ex-socis de l’entitat és d’estar dolguts. Però amb qui han d’estar dolguts no és amb mi sinó amb l’equip de govern d’ERC que va fer malament el contracte.
Pel que he vist aquests dies, algunes persones no entenen o no volen entendre que el poliesportiu és municipal, que vol dir de tothom, que l’antic propietari se’l va vendre. I si no hi estan d’acord, han de reclamar a l’anterior equip de govern d’ERC o a FIDSA.
Nosaltres l’únic que fem és arreglar el contracte mal fet i oferir espais a l’entitat.
Aquests dies he vist comentaris a les xarxes socials dels grups de la oposició i d’algunes persones que menteixen i tergiversen els fets, per tant demagògia pura. I m’ha recordat molt als anys del govern d’ERC i els seus atacs personals contra mi i contra tothom qui no pensava com ells, i llavors recordo que molts dels que fan aquests comentaris estaven amb ell directa o indirectament.

Tant jo com el meu equip tenim molt clar que el nostre objectiu en aquesta legislatura és aconseguir millorar el benestar de la ciutadania i projectes importants com són millorar la xarxa d’aigua, les obres del poliesportiu municipal, millorar la recollida de residus, arreglar la fassina, … i estar sempre al costat de les persones i les entitats. Això farem i això continuarem fent.
Cada grup polític tria si vol ser constructiu o destructiu, si vol ser resilient o demagog i amb les actuacions i declaracions d’aquests dies queda molt clar on és cadascú i quins objectius tenen.

Quan marxen els de TV3, em connecto al curs on ens hem apuntat tot l’equip de govern. Un curs organitzat per l’ACM (Associació Catalana de Municipis) de dues sessions i avui és la primera. És sobre les ocupacions d’habitatge i els ens locals.
Escoltem a la Maria Pastor, consellera del col·legi d’advocats de Catalunya; Josep Donés, secretari general tècnic de l’Associació de promotors de Catalunya (APCE) i en Josep Babot, representant de la PAH de Barcelona.
Tots amb diferents punts de vista però molt enriquidor.
Acabem a la 1 del migdia, amb ganes d’assistir a la segona sessió!

Si t’ha interessat o t’ha agradat, comparteix aquesta entrada. Gràcies per llegir-me!

Share

Deixa un comentari