Dilluns 18 de desembre: l’últim Ple ordinari de l’any, amb l’aprovació definitiva dels pressupostos 2024

Dilluns 18 de desembre: l’últim Ple ordinari de l’any

Avui a les 6 de la tarda celebrem l’últim Ple ordinari d’aquest any, un Ple amb dinou punts a l’ordre del dia més precs i preguntes.

Aquí hi ha tota l’explicació (amb comentaris inclosos!!):

Primer de tot excuso l’assistència al Ple del regidor de Tots som la Bisbal-Urbanizaciones Unidas. I seguidament, dono la benvinguda al grup d’estudiants de sociologia amb polítiques i gestió pública de la UAB, que assisteixen al Ple per un treball de la universitat. Espero que els sigui profitós!

PART RESOLUTIVA

Punt 1: Aprovem per unanimitat l’acta del Ple ordinari del 18 de setembre

Punt 2: Aprovem per unanimitat l’acta del Ple extraordinari del 13 de novembre

Punt 3: Aprovem per unanimitat la ratificació del Decret d’alcaldia d’aprovació de l’increment retributiu addicional del 0,5% al personal municipal funcionari i laboral, amb efectes de l’1 de gener de 2023
Ratifiquem el Decret d’Alcaldia de l’11 de desembre, que va aprovar, amb efectes de l’1 de gener de 2023, un increment retributiu addicional del 0,5% sobre les retribucions del personal municipal, respecte les retribucions vigents a 31 de desembre de 2022.
Aquest increment s’aplica d’acord amb la Resolució del 4 d’octubre de 2023 de la Secretaria d’Estat de Funció Pública, per la qual es publica l’Acord del Consell de Ministres del 3 d’octubre de 2023, que aprova l’increment del 0,5% de les retribucions del personal al servei del sector públic a aplicar des de l’1 de gener del 2023.
Es va acordar també a la mesa de negociació del 4 de desembre.
Aquest increment s’inclourà a la nòmina d’aquest mes i s’aplicarà sobre les retribucions bàsiques, els triennis, els complements de destinació i les pagues extraordinàries, així com sobre els complements específics i els complements de productivitat de tot el personal.
Cal dir que legalment aquest increment només és per les retribucions bàsiques, els triennis, els complements de destinació i les pagues extraordinàries del personal funcionari. Però ho apliquem també al personal laboral des del 2019, quan vam adherir-nos a l’Acord comú de condicions per als empleats públics dels ens locals de Catalunya de menys de 20.000 habitants.

Punt 4: Aprovem per unanimitat la massa salarial del personal laboral de l’any 2023
Aprovem la massa salarial per aquest 2023, que inclou el 2,5% aplicat des de gener i el 0,5% ratificat al punt anterior.
Prèviament ha estat aprovada per la mesa de negociació del 4 de desembre.
La massa salarial és de 522.522,21€ i inclou retribucions bàsiques, antiguitat i retribucions complementàries de les 17 persones laborals fixes i les 8 persones laborals temporals.
No inclou el personal funcionari perquè la normativa estableix que s’aprovi per Ple la massa salarial del personal laboral tant fix com temporal.

Punt 5: Aprovem inicialment per unanimitat, la modificació del Reglament del servei d’abastament d’aigua potable per l’ampliació d’aplicació de la tarifa de fuites
El Reglament regulador del servei d’abastament d’aigua és del 2009.
El 2013 l’equip de govern d’aquell moment va modificar el Reglament per apujar les tarifes d’aigua.
I l’equip de govern del 2016 vam modificar el Reglament per crear la tarifa social, crear la tarifa de fuites i baixar les quotes fixes.
L’article 46.2 del Reglament segueix els següents criteris per calcular la bonificació per fuita: «- Es calcularà un consum estimat resultant de considerar el volum màxim dels consums produïts en els darrers dos anys comptadors a partir de la data en què s’acredita la fuita.
– Per aquest consum s’aplicaran els blocs de consum corresponents a la tarifa de l’aigua vigents en el període de consum de la factura en què s’acredita la fuita.
– Per al volum en excés, resultat de la diferència entre el consum estimat i el real, s’aplicarà el preu del segon bloc de la tarifa vigent en el període de consum de la factura en què s’acredita la fuita.»
Tenim aprovat tres tipus de tarifes segons el consum:
-ús domèstic (general o social) que s’aplica als habitatges i que té diferents trams segons el consum d’aigua, amb els mateixos trams que té establerts l’ACA
-ús industrial (que s’aplica als comerços, bars, restaurants i empreses. També s’aplica als bars dels locals socials municipals) i que només té un tram
-ús municipal que s’aplica al consum que paga l’Ajuntament i que només té un tram
Fins ara s’ha aplicat la tarifa de fuites a l’ús domèstic, perquè l’industrial i el municipal només tenen un tram.
Per això, s’aprova modificar l’article 46.2 del Reglament del servei d’abastament d’aigua potable, establint un preu de fuita al subministrament d’aigua d’ús industrial de 0,70€ en l’aplicació de la tarifa de fuita als subministraments industrials, i es modifica el tercer paràgraf i s’afegeix el quart paràgraf.
També s’aprova aplicar retroactivament al 2016, que és quan es va crear la tarifa de fuites, en els casos en què s’hagin vist perjudicats.

Punt 6: Aprovem per unanimitat la instrucció per a la tramitació de llicències de parcel·lació a les urbanitzacions del Priorat, Can Gordei i l’Esplai
Si no s’ha fer una reparcel·lació en una actuació urbanística, la parcel·lació urbanística s’ha de fer sol·licitant llicència de parcel·lació a l’Ajuntament, segons normativa urbanística.
És difícil d’explicar, perquè és un tema molt tècnic. Millor amb un exemple: quan es va recepcionar la Miralba, es va aprovar i executar un projecte de reparcel·lació i un projecte d’urbanització.
El projecte de reparcel·lació era passar d’una sola finca matriu del promotor, a dividir-ho amb les diferents parcel·les urbanes, zona verda, equipaments, serveis, … de manera que cada parcel·la tingui el seu número de referència cadastral i el seu número de finca registral.
D’aquesta manera no hi va haver problemes a l’hora que, contractes privats de compra-venda, passessin a ser públics.
Tant el Priorat com Can Gordei i l’Esplai, són urbanitzacions recepcionades abans del 2002, per tant, no han estat reparcel·lades i tampoc s’ha aprovat cap parcel·lació de les urbanitzacions. Les parcel·les són sòl urbà consolidat i estan individualitzades a nivell cadastral, tot i que registralment encara formen part de les finques matrius.
Aquesta situació fa que les parcel·les amb contractes privats no pugin ser objecte del normal tràfic immobiliari (compravenda, successió, hipoteca…), ja que la seva titularitat no consta al Registre de la Propietat.
Per l’Ajuntament també suposa dificultats en la gestió tributària, per manca de coincidència entre l’obligat tributari i el titular registral.
Les persones que tenen contractes privats al Priorat, Can Gordei i l’Esplai, i volen regularitzar la situació, demanen a l’Ajuntament la llicència urbanística de parcel·lació o la declaració d’innecessarietat de llicència de parcel·lació. Però, com que no poden aportar les dades registrals de la parcel·la, des de l’Ajuntament no es pot donar aquesta llicència.
Aprovar aquesta Instrucció per regular el procediment d’atorgament de les llicències de parcel·lació al Priorat, Can Gordei i l’Esplai, ja que les seves parcel·les estan classificades com a sòl urbà consolidat, estan individualitzades a nivell cadastral però no estan individualitzades a nivell registral.
Podran demanar llicència de parcel·lació els propietaris que tinguin les finques perfectament georeferenciades al Priorat, Can Gordei o l’Esplai i tinguin els contractes privats de parcel·les que figuren cadastralment individualitzades.
Documentació que hauran de presentar per sol·licitar llicència urbanística de parcel·lació: La mateixa documentació que ja es demanava, sense necessitat de presentar el plànol de la finca matriu de la qual es segregarà.

Punt 7: Aprovem per unanimitat l’adhesió al codi ètic i de conducta en la contractació pública
El 9 de novembre, es va publicar al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) l’Acord pel qual s’aprova el Codi ètic i de conducta en la contractació pública i es crea la Comissió d’Ètica en la compra pública.
És voluntari adherir-s’hi. Des de l’equip de govern som coneixedors que la contractació pública és un àmbit amb una important dimensió econòmica i estratègica i creiem important disposar d’unes pautes de conducta ètica per a tothom qui intervé en les diferents fases del procediment contractual. Per aquest motiu, proposo l’adhesió de l’Ajuntament al Codi ètic i de conducta en la contractació pública
L’apartat 1.2 d’aquest codi identifica els principis, els valors ètics, les normes de conducta i les bones pràctiques que han de regir l’actuació de totes les persones que participen en els procediments de compra pública, i es configura com un document viu i dinàmic, obert a una resposta permanent als possibles nous requeriments socials.
Estableix que el contingut és de caràcter preventiu i orientador, i té com a finalitat millorar la cultura ètica de les persones destinatàries del Codi. A aquest efecte, el Codi articula un sistema de garanties per mitjà de dos canals on qualsevol persona pot adreçar les qüestions ètiques que es puguin plantejar en el marc de qualsevol procediment de compra pública, i preveu un sistema de seguiment i avaluació per garantir-ne l’eficàcia.
El contingut del Codi s’estructura en dos apartats: els principis i valors ètics en la contractació pública. Conductes recomanables de bones pràctiques; i el compliment del Codi i sistema de garanties.

Punt 8: Aprovem per majoria absoluta (7 vots a facor de l’equip de govern i 3 vots en contra de la oposició) la resolució d’al·legacions contra el pressupost 2024 i aprovació definitiva
Els pressupostos es van aprovar inicialment al Ple del 13 de novembre i han estat exposats al públic del 16 de novembre a l’11 de desembre.
Durant aquest termini s’han presentat quatre al·legacions:
-el regidor de la Bisbal Decideix presenta al·legació contra el pressupost perquè no s’hi inclou partida econòmica pels grups municipals
-la regidora de Tots som la Bisbal-Urbanizaciones Unidas presenta al·legació contra el pressupost perquè no s’hi inclou partida econòmica pels grups municipals i tampoc s’inclou subvenció nominativa per Club siglo XX ni per l’associació de veïns de l’Esplai
-Club siglo XX presenta al·legació contra el pressupost perquè no s’hi inclou subvenció nominativa per Club siglo XX de 5.000€
-una veïna presenta al·legació contra el pressupost perquè no s’hi inclou subvenció nominativa per l’associació de veïns de l’Esplai de 13.500€
Aprovem inadmetre aquestes quatre al·legacions pels següents motius:
PRIMER: l’article 170.2 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, del 5 de març especifica que únicament es podran presentar reclamacions contra el pressupost en tres supòsits:
-Per no haver-se ajustat la seva elaboració i aprovació als tràmits establerts. Aquest supòsit no és el cas de les quatre al·legacions presentades
-Per ometre el crèdit necessari per al compliment d’obligacions exigibles a l’entitat local, en virtut de precepte legal o de qualsevol altre títol legítim. Aquest supòsit no és el cas de les quatre al·legacions presentades
-Per ser de manifesta insuficiència els ingressos en relació amb les despeses. Aquest supòsit no és el cas de les quatre al·legacions presentades
SEGON: les al·legacions presentades pels dos regidors de la oposició, per no preveure al pressupost una partida pressupostària per la dotació econòmica als grups polítics municipals, fan referència a l’article 89 del ROM que recull el que estableix l’article 73.3 de la Llei 7/1985, del 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, i la Llei 57/2003, del 16 de desembre, de mesures de modernització del govern local.
Aquesta normativa estableix que El Ple, amb càrrec als pressupostos anuals, pot assignar als grups polítics una dotació econòmica que ha de tenir un component fix per a tots els grups i un component variable, en funció del nombre de membres de cada grup.
Com veieu la normativa estableix que “El Ple pot assignar…», per tant, no és una obligació.
Com vaig dir al Ple de pressupostos, durant el primer trimestre de l’any que ve farem modificació pressupostària perquè vostès tinguin aquesta dotació econòmica.
TERCER: Pel que fa a l’al·legació on Club s.XX diu que, al no contemplar subvenció nominativa a Club s.XX, vulnerem els articles 25.2 m) de la Llei 7/1985, del 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local i 66.3 n) del Decret legislatiu 2/2003, del 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, on es posa de manifest que la promoció cultural és l’acció de crear les condicions favorables per a la participació i la consciència dels individus i els grups en la vida i producció cultural.
Dir que des del 2015 els pressupostos inclouen la programació d’activitats culturals i festives, la conservació i la difusió del patrimoni històric i artístic local, i l’atorgament de subvencions com a acció de foment.
S’aproven convocatòries i s’han fet algunes subvencions nominatives a entitats que altres anys s’havien presentat a les convocatòries de subvencions per concurrència competitiva.
El pressupost del 2024 compta amb més de 800.000€ per actuacions en l’àmbit de la promoció cultural i equipaments culturals. Per tant, que no inclogui una subvenció nominativa a l’entitat Club Siglo XX no vol dir que l’Ajuntament no hagi previst partides per la promoció cultural.
QUART: En relació amb la reclamació referent al no compliment de l’article 67 del Reial decret 887/2006, del 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, del 17 de novembre, general de subvencions, cal dir que aquest article regula les subvencions de concessió directa en què s’acrediten raons d’interès públic, social, econòmic o humanitari, entre d’altres, que tindran el caràcter d’excepcionals.
Ara bé, en referir-se a subvencions nominatives, cal atendre a l’article 65 del Reglament esmentat, segons el qual, aquestes han d’estar previstes nominativament al pressupost.
Per tant, l’article 67 del Reial decret 887/2006, del 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, del 17 de novembre, general de subvencions, amb el qual es basa Club s.XX, no és d’aplicació a les subvencions nominatives.
I CINQUÈ: Respecte de la reclamació de Club s.XX basada en què s’ha d’entendre silenci administratiu positiu davant de la petició de concessió d’una subvenció nominativa, acudint a l’article 24 de la Llei 39/2015, de l’1 d’octubre, del procediment administratiu administratiu comú a les Administracions Públiques, es posa de manifest que l’esmentat article regula el silenci administratiu en els procediments iniciats a sol·licitud de l’interessat, establint el silenci positiu en el cas que l’Administració no resolgui expressament en el termini establert.
Ara bé, l’article 65.3 del Reglament de la Llei de subvencions regula el procediment per a la concessió de les subvencions nominatives, disposant que aquest s’iniciarà d’ofici pel centre gestor del crèdit pressupostari al que s’imputa la subvenció.
Per tant, no resulta d’aplicació l’article 24 esmentat.

Les intervencions de la regidora de Tots som la Bisbal-Urbanizaciones Unidas no em sorprenen, primer perquè ja la coneixem i segon perquè només treballa pels seus votants, i amb les al·legacions presentades queda ben bé demostrat.
El que sí que em sorprén és la intervenció del regidor de La Bisbal Decideix, perquè no aprova el pressupost de l’any que ve perquè no hi ha una partida de diners pel seu grup municipal!
Jo he estat vuit anys a la oposició (cobrant 50€ per assistència al Ple i ara ells cobren 200€ per assistència al Ple) i tant jo com el meu equip, teníem molt clar que el que cobràvem d’assistències ajudava a pagar la feina de l’equip de fotocòpies, advocats, … posant sempre diners de les butxaques dels regidors i de les persones que hi volien col·laborar.
Però queda realment entès que entenem la política local de maneres molt diferents.

Punt 9: Aprovem per majoria absoluta (7 vots a facor de l’equip de govern i 3 vots en contra de la oposició) el Pla estratègic de subvencions pel 2024
Aprovem el Pla estratègic de subvencions per al 2024 amb un total de 144.120€, per concedir subvencions a favor de persones o entitats privades amb la finalitat de fomentar la realització d’activitats d’utilitat pública o d’interès local, tot el que està previst en el pressupost del 2024 que hem aprovat definitivament. Les subvencions, per al 2024, es divideixen en set àrees:
1.Assistència social primària: 10.000€
Ajudes econòmiques d’urgència social per atendre necessitats puntuals i bàsiques de subsistència de persones en situació de vulnerabilitat i exclusió social. És concessió directa, prèvia valoració de Serveis socials.
2.Foment de l’ocupació: 20.000€
-Subvenció per creació de llocs de treball: 10.000€. Subvenció per la creació de llocs de treball durant el 2022 i 2023, per part d’empreses ubicades al terme municipal de la Bisbal. És per concurrència competitiva, o sigui, que s’aprovarà convocatòria durant el 2024.
-Subvenció per nous autònoms: 10.000€. Subvenció per bisbalencs i bisbalenques que s’hagin establert com autònoms durant el 2023. S’aprovarà convocatòria durant el 2024.
3.Ensenyament: 62.620€
-Subvenció per l’escola Ull de Vent: 16.620€. Subvenció nominativa a l’escola Ull de Vent de la Bisbal del Penedès per al curs 2023/24, pel material escolar.
-Subvencions escolars de primària de l’escola Ull de Vent: llibres, transport escolar i menjador escolar: 36.000€. Ajudar les famílies de la Bisbal del Penedès a fer front a les despeses
derivades de l’adquisició dels llibres de text de primària, i dels serveis de transport i menjador escolars, així com afavorir la socialització d’aquests llibres, fomentar l’ús del transport escolar del Consell Comarcal del Baix Penedès i facilitar la conciliació de la vida familiar i laboral.
-Subvenció pels llibres escolars de l’IES Coster la Torre: 10.000€. Subvencions en matèria d’ensenyament per a l’adquisició dels llibres de text de l’institut Coster de la Torre pel curs 2023/24.
4.Promoció cultural: 23.500€
-Premis del concurs literari de Sant Jordi 2024: 1.500€
-Subvenció per entitats i associacions: 10.000€. Subvencions a entitats culturals i associacions de veïns del municipi destinades al finançament de les activitats que organitzin i de les despeses ordinàries que suportin durant l’exercici 2023 i 2024.
-Convenis amb La Societat: 12.000€
6.Promoció de l’esport: 25.000€
-Patrocinis esportius: 2.000€
-Conveni amb Joventut Bisbalenca CF: 23.000€
7.Subvencions a la natalitat i adopció: 3.000€
Subvencions a les famílies que han tingut o adoptat un/a fill/a durant l’any 2022 i 2023 consistents en un ajut de caràcter econòmic, d’import 100€, en 10 vals de compra de 10€ cadascun, per ser gastats en els comerços adherits a la campanya.
Els plans estratègics de subvencions es basen en l’article 8 de la Llei 38/2003 General de Subvencions, de 17 de novembre, on es disposa que les administracions que estableixin subvencions han de concretar en un Pla estratègic de subvencions els objectius i els efectes que es pretenen amb cadascuna de les subvencions, els costos previsibles, les fonts de finançament i el fet que sempre es compleixin els objectius d’estabilitat pressupostària. El Pla detalla, per cada subvenció, el cost previsible, la modalitat de concessió, la descripció, els objectius, els destinataris i l’aplicació pressupostària.

Aquí tampoc em sorprèn la votació en contra de la regidora de Tots som la Bisbal. Però sí que em sorprén i decep, que els dos regidors de la Bisbal decideix votin en contra de les convocatòries de subvencions pel 2024 de l’escola, famílies, entitats, esport, … i de les nominatives incloses al pressupost. Al votar en contra, entenc que no es presentaran a la convocatòria de subvencions escolars.

Punt 10: Aprovem per unanimitat el calendari fiscal 2024
Com cada any aprovem el calendari fiscal pel 2024, amb les dates dels períodes de pagament dels impostos i taxes.
L’Ajuntament de La Bisbal tenim delegat a BASE-Gestió d’Ingressos de la Diputació de Tarragona, la gestió de tributs i taxes municipals.
A part d’aquest calendari, ja fa anys que BASE ofereix el servei “Compte de Pagament Personalitzat”, que agrupa tots els pagaments d’una persona (agrupa la contribució, l’impost de vehicles i la taxa de residus) i facilita el pagament en 9 mensualitats sense interessos. I s’ha de demanar abans del 31 de desembre perquè s’apliqui l’any següent. Calendari fiscal 2024:
Concepte i període de pagament:
Taxa conservació cementiri: 31/01/2024 – 31/03/2024
Taxa escombraries:  (1r rebut) 28/03/2024 – 31/05/2024; (2n rebut) 30/07/2024 – 30/09/2024
Impost vehicles tracció mecànica: 28/03/2024 – 31/05/2024
IBI urbana: (1r rebut)  26/04/2024 – 28/06/2024; (2n rebut) 30/08/2024 – 31/10/2024
IBI característiques especials: 26/04/2024 – 28/06/2024
IBI rústica: 28/06/2024 – 30/08/2024
Taxa ocupació domini públic: 28/06/2024 – 30/08/2024
IAE: 30/07/2024 – 30/09/2024

PART DE CONTROL

Punt 11: Dono compte dels Decrets d’alcaldia des del Ple ordinari de setembre fins el dia de la convocatòria d’aquest Ple. Tots els regidors i regidores del consistori tenen accés als Decrets d’alcaldia des del moment en què s’aproven.

Punt 12: Dono compte de les actes de la Junta de Govern Local des del Ple ordinari de setembre fins el dia de la convocatòria d’aquest Ple. Tots els regidors i regidores del consistori tenen accés als Decrets d’alcaldia des del moment en què s’aproven.

Punt 13: No s’aprova (amb els 7 vots en contra de l’equip de govern i 3 vots a favor de la oposició) la moció presentada pel grup municipal La Bisbal Decideix per “integrar les urbanitzacions dins de la col·locació de llums nadalenques”
Quan un equip governa, pren les decisions que creu millors pel municipi i és normal que la oposició no trobi bé la distribució de les llums de Nadal perquè són un grup diferent. Si governessin ho farien d’una altra manera.
Per tant, han d’entendre que respectem la vostra proposta però no la compartim perquè no creiem que les urbanitzacions s’hagin d’integrar enlloc, com si fossin «diferents», ja formen part del municipi i no considerem que ningú del municipi sigui diferent d’algú altre segons el lloc on visqui. Llegint la seva explicació dona a entendre que necessiten que els «salvem» posant més llums i això no ho compartim i ho trobem demagògic i classista.

Punt 14: No s’aprova (amb els 7 vots en contra de l’equip de govern i 3 vots a favor de la oposició) la moció presentada pel grup municipal La Bisbal Decideix per “l’aplicació de l’article 89 del ROM de la Bisbal del Penedès”
Com he dit al punt dels pressupostos, aquesta normativa estableix que El Ple, amb càrrec als pressupostos anuals, pot assignar als grups polítics una dotació econòmica que ha de tenir un component fix per a tots els grups i un component variable, en funció del nombre de membres de cada grup. Com he dit, la normativa estableix que “El Ple pot assignar…», per tant, no és una obligació.
I tant al despatx d’alcaldia com al Ple dels pressupostos, ja vaig comentar que pel primer trimestre del 2024 ho aprovarem per Ple.
Ho aprovarem perquè ho sol·liciten, no perquè hi estiguem d’acord.
Durant aquests 6 mesos de legislatura, els regidors a la oposició que han assistit a tots els Plens han cobrat 1.200€ bruts, per tant, en una any sencer serà quasi el doble, depenent del número de Plens.
Aquí ja haurien de rectificar les seves afirmacions que cobraran 600€ any i les afirmacions que feien durant la campanya dient que no cobrarien res.
Hem de tenir en compte que hem doblat preu respecte la legislatura anterior i que, abans del 2015, eren 50€ bruts per Ple.
Personalment mai he sol·licitat cobrar per grup polític mentre era la oposició, perquè per mi i compartit pels meus companys, entenem que el que cobràvem d’assistències quan érem a la oposició, era per destinar-ho al treball de grup.
És cert que ho van sol·licitar el mes d’octubre, però llavors ja teníem els pressupostos quasi tancats i no volíem aturar ni endarrerir l’aprovació d’un pressupost per millorar serveis, serveis nous, inversions, ajudes, etc per un tema com és el cobrament de grups municipals que, sembla que per la Bisbal decideix és de vital importància.

Punt 15: No s’aprova (amb els 7 vots en contra de l’equip de govern i 3 vots a favor de la oposició) la moció presentada pel grup municipal La Bisbal Decideix per “Consulta popular no referendària per la validació del projecte “Planes del Vent””
Faig puntualitzacions sobre informació no exacte de la moció:
-Al punt primer dels antecedents de fet, diuen que «Tots aquests desenvolupaments (referint-se a Idiada, les Planes i les Planes Baixes) es van realitzar en un clima de consens político-social tant a nivell local, comarcal com nacional».
El portaveu de la Bisbal decideix, que és qui presenta la moció, no hi era aquells anys, no vivia aquí i diu el que li han explicat, però li puc assegurar que el 2011 no hi havia clima de consens político-social a nivell local, que no es va fer cap reunió explicativa del projecte de les Planes Baixes i de tot el procés. Per tant, aquest punt no li podem acceptar.
-Al punt segon dels antecedents de fet, diuen que «el fort rebuig social va fer que l’Ajuntament rebutgés el projecte tot just abans de les eleccions municipals de maig de 2023», refererint-se al projecte dels Masos.
Tampoc és cert, primer perquè l’Ajuntament no vam iniciar cap tràmit i així ho vam anunciar i va ser a finals del 2022, no tot just abans de les eleccions municipals.
-Al punt tercer diuen que «Cap partit polític portava en el seu programa electoral la transformació urbanística dels Masots». Això no és cert i ja va quedar respost a la reunió a la Societat. Nosaltres no ho portàvem al programa perquè és un projecte privat, no d’iniciativa pública i, a tots els mítings i amb tothom amb qui hem parlat des de novembre de 2022, dèiem i diem que estudiaríem qualsevol proposta que ens presentéssim; si no la consideràvem bona pel municipi, no l’acceptaríem i si la consideràvem positiva pel municipi, la recolzaríem. I sempre hem repetit que no som els del «no a tot», sino que som els del sí al progrés amb consciència, mesura i transparència.
Som al govern i el govern pren decisions i la ciutadania, cada quatre anys, vota si les decisions han sigut encertades o no segons el seu parer.
La Bisbal decideix va perdre les eleccions i el que no poden pretendre és anar votant fins que surti el resultat que volen. No funciona així!
Les eleccions de maig van ser la gran consulta sobre qui volia la gent que dirigís el municipi i tothom sabia la posició de cada grup.
I, per acabar, els hi faig una proposta: des que va entrar per registre la proposta de Les Planes del Vent que, per part del seu grup i d’altres, hem escoltat i llegit afirmacions totalment equivocades i falses com: l’alcaldessa vol destrossar el poble (dit pel portaveu de la Bisbal decideix); més de 12.800 vehicles entraran al municipi cada dia; l’empresa promotora no ha entrat tota la documentació; el projecte no s’ha exposat al públic, …
Tot això no són opinions sinó que són mentides i demagògia, resumint, joc brut.
Nosaltres apostem, tant en aquesta proposta com en totes, per la informació i el joc nét i, per aquest motiu convoco els dos grups de la oposició a una reunió el dimarts 9 de gener a les 9 del matí.
Si volen proposar una consulta, si volen seguir parlant sobre el projecte de Les Planes dels Vents, ha de ser amb informació certa i joc net, que és el que es mereixen els bisbalencs i les bisbalenques: que el portaveu es retracti públicament de l’afirmació feta al Ple de juny; que ens presentin l’estudi de mobilitat en què es basen per dir el nombre de vehicles que entraran; que demostrin que el que es va explicar el 10 de novembre no és cert: perquè el projecte no s’ha publicat al portal de transparència i, segons ells, hauria d’estar publicat; demostrar que els sous de les persones que hi treballaran seran sous precaris, …

Punt 16: Dono compte de l’informe d’intervenció del període mig de pagament a proveïdors del 3r trimestre del 2023, que és de 12,87 dies.
Molt per sota del màxim permès que és de 30 dies. Hem complert amb l’obligació de presentar la informació requerida corresponent al tercer trimestre del 2023, enviant-la el 10 d’octubre.

Punt 17: Dono compte de l’informe d’intervenció de l’execució del pressupost del 3r trimestre del 2023
Complim amb l’obligació de remissió telemàtica de la informació requerida, dins dels terminis establerts, ja que es va enviar el 10 d’octubre.

Punt 18: Dono compte de l’informe d’intervenció de la modificació de crèdit 7ALC/2023 en la modalitat de generació de crèdit

Punt 19: Dono compte de l’informe d’intervenció de la modificació de crèdit 8ALC/2023 en la modalitat de generació de crèdit

Finalment ve l’apartat de precs i preguntes, on contestem les que ens van fer al Ple ordinari de setembre i apuntem les que ens fan avui, per respondre-les al proper Ple ordinari.

Ja tenim pressupostos per l’any que ve i tenim pla estratègic de subvencions! A partir de l’1 de gener ens hi posem!!

Si t’ha interessat o t’ha agradat, comparteix aquesta entrada. Gràcies per llegir-me!

Share

Deixa un comentari