Dimecres 17 d’abril de 2024: reunions i Ple extraordinari

Dimecres 17 d’abril: reunions i Ple extraordinari

Començo reunions a les 9 del matí i després, a quarts d’11 del matí, tenim reunió tècnica de la delimitació amb Santa Oliva, pels termes municipals. És amb l’últim municipi que ens falta, i avui fem la reunió prèvia a la de la setmana que ve.

A les 12 del migdia tenim el Ple extraordinari, que el fem pel sorteig de les meses de les eleccions del 12 de maig, i aprofitem per aprovar i donar compte d’altres propostes que ja teníem a punt.

Punt 1 Fem el sorteig de les meses electorals per les eleccions al Parlament de Catalunya del 12 de maig. Entre dijous i divendres es repartiran les notificacions a les persones que els ha tocat estar a la mesa.

Punt 2 Ratifiquem per unanimitat, l’encàrrec de gestió per a l’assistència tècnica en l’àmbit de l’ enginyeria industrial, al Consell Comarcal
El 22 de març, s’aprova per Decret, l’adhesió al conveni del Consell Comarcal del Baix Penedès, l’assistència tècnica en l’àmbit d’enginyeria. I s’aprovà pel Ple del Consell Comarcal del Baix Penedès el dimecres 3 d’abril.
L’adhesió al conveni és per tenir el suport d’un/a enginyer/a un dia a la setmana fins al 31 de desembre de 2024, per a la realització del seguiment de la gestió de la depuradora de Les Planes Baixes, la tramitació de llicències ambientals i l’actualització del Registre municipal d’activitats.
El cost d’aquest servei és de 9.366€ per aquest 2024.
Tot i que es va aprovar per Decret d’alcaldia i pel Ple del Consell Comarcal, cal ratificar aquest punt pel Ple municipal.

Punt 3 Ratifiquem per unanimitat, l’encàrrec de gestió per a l’assistència tècnica en l’àmbit urbanístic, al Consell Comarcal
El 22 de març, s’aprova per Decret, l’adhesió al conveni del Consell Comarcal del Baix Penedès, l’assistència tècnica en l’àmbit d’arquitectura. I s’aprovà pel Ple del Consell Comarcal del Baix Penedès el dimecres 3 d’abril.
L’adhesió al conveni és per tenir el suport d’un/a Arquitecte/a cinc dies a la setmana fins el 31 de desembre de 2024, per posar el departament al dia en diferents àrees.
El cost d’aquest servei és de 46.163,33€ per aquest 2024.Tot i que es va aprovar per Decret d’alcaldia i pel Ple del Consell Comarcal, cal ratificar aquest punt pel Ple municipal.

Punt 4 Aprovem per unanimitat el reconeixement Extrajudicial de Crèdits -Reconeixement d’obligacions de l’exercici 2023
Aprovem l’aprovació i pagament de 10 factures de finals del 2023 i una factura del 2020, pendents de pagar. El total són 6.855,51€.
Cal tenir en compte que l’import total de cada despesa és poc significatiu respecte del pressupost municipal.
Són compres o serveis realitzats que no s’han pagat dins el mateix any per diversos motius.

Punt 5 Aprovem per unanimitat les assignacions econòmiques als grups polítics municipals de La Bisbal Decideix i Tots som la Bisbal-Urbanizaciones Unidas
All Ple del 27 de febrer, vam aprovar inicialment la modificació de crèdit que incloia la creació de la partida d’assignació als grups polítics la Bisbal Decideix i Tots som la Bisbal Urbanizaciones Unidas, amb un total de 2.400€.
Aprovem les assignacions a aquests dos grups distribuïts de la següent manera: 150€ el trimestre i 75€ al trimestre per cada regidor. Per tant, a la Bisbal Decideix se li assignaran 1.200€ i a Tots som la Bisbal Urbanizaciones Unidas se li assignaran 1.200€.
Aprofito per recordar la normativa i funcionament d’aquestes assignacions.

Punt 6 Dono compte de l’informe d’intervenció de seguiment del Pla d’Acció 2022
L’informe conclou en què s’adeqüen a la mesura, amb diversos graus de compliment i indicant si estan obertes o tancades.

Punt 7 Dono compte al Ple de l’informe de control permanent sobre contractació menor exercici 2022, d’acord amb l’obligació de l’article 35 del Reial Decret 424/2017, que regula el règim jurídic del control intern de les entitats del sector públic local.
En concret, regula la relació d’obres, serveis i subministraments tramitats com a contractes menors. I es fa seleccionant una mostra dels expedients tancats aprovats el 2022. S’han analitzat contractes menors de serveis, d’obres i de subministres. I l’informe conclou amb diverses recomanacions.

Punt 8 Dono compte de l’informe d’intervenció sobre els resultats obtinguts del control dels comptes a justificar, i bestretes de caixa fixa atorgades durant el 2023
Aquest control es fa d’acord amb els articles 24, 25 i 26 del Reial Decret 424/2017, que regula el règim jurídic del control intern de les entitats del sector públic local.
Durant el 2023 es van fer: 18 bestretes de caixa pel servei de neteja, d’entre 300 i 500€ cadascuna; 11 bestretes de caixa pel rebost solidari, d’entre 300 i 500€ cadascuna i 5 bestretes de caixa per material escolar de la llar d’infants, d’entre 300 i 500€ cadascuna.
L’informe conclou que totes les bestretes han estat justificades amb informes favorables

Punt 9 Dono compte de l’informe resum anual dels resultats del control intern exercici 2023, que s’estableix a l’article 213 del RD legislatiu 2/2004 i a l’article 37 del RD 424/2017.
L’informe conclou amb diverses recomanacions.

Acabem el Ple bastant ràpid, i aprofitem per tornar a fer reunió de l’equip de govern.

Al migdia encara tenim una altra reunió.

Feina, feina i més feina!

Si t’ha interessat o t’ha agradat, comparteix aquesta entrada. Gràcies per llegir-me!

Share

Deixa un comentari