Sou de l’alcalde i Plens a les 10 del matí

El juliol de 2011 hi hagut diverses declaracions de l’alcalde de La Bisbal Josep M Puigibet, als mitjans de comunicació referent a la pujada de sou i a l’aprovació de les indemnitzacions dels plens i els seus horaris.

Des del grup municipal de CiU volem fer puntualitzacions:

– Si la legislatura 2007/11 cobrava 33.000€ de dedicació exclusiva al Consell Comarcal del Baix Penedès i ara cobrarà 44.000€ de dedicació exclusiva de l’Ajuntament de La Bisbal, això és un increment del 33% del sou.

– L’alcalde diu que no cobrarà ni dietes, ni quilometratges, …. però això no està aprovat per ple. El temps ho dirà. Llegir més

Share

Primeres accions de govern d’ERC el 2011

EL MAIG DE 2011, 900 PERSONES VAN DIR SÍ A :

6 DIES GOVERNANT I JA TENIM LA PRIMERA PUJADA D’IMPOSTOS

El Sr Puigibet acusa de mentidera a la regidora de CIU M Carmen Burgos per dir-li que ha apujat els impostos. També ha eliminat les bonificacions pels discapacitats i per la rehabilitació de vivendes antigues.

Va ser el passat 17 de juny al ple municipal de les 12 del migdia es va sotmetre a votació les modificacions a l’impost de construccions ( ICIO). Llegir més

Share

Inici de la Legislatura 2011/15

Creiem que amb els acords presos sobre els horaris a celebrar els Plens al nostre consistori, el Sr.Puigibet i el seu equip de govern han volgut “castigar” als regidors de l’Oposició posant uns horaris absolutament fora de lloc i que perjudiquen el caràcter democràtic i l’assistència als Plens de tots els regidors.i de molts bisbalencs que seguiran sense poder assistir com a ciutadans als Plens Municipals. Llegir més

Share

Reunió sobre la Miralba a porta tancada

El que passa a La Bisbal podria sortir en qualsevol pel·lícula i es pensarien que és inventat!

Aquests darrers dies fins i tot hem sentit a dir que l’actual alcalde i equip de govern fan bo el “caudillo” amb les seves actuacions. Som la oposició i aquests comentaris no ens alegren perquè estem parlant del nostre municipi que ens estimem i que hi creiem.

L’última ha estat la reunió de la Miralba el gener de 2011. Una reunió convocada per l’actual govern i dirigida als veïns del a Miralba per explicar-los el bé que ho fan i com en saben de tot! Llegir més

Share

Problema de l’aigua a La Bisbal

Titulem així aquest article perquè es el que pensem després d’haver llegit les informacions que sobre el tema de l’aigua apareixen en els números d’octubre de 2009 i febrer de 2010 a l’informatiu municipal “La Bisbal Avui”. S’hi donen explicacions d’una forma tan partidista que fa desconfiar i fent segones lectures es descobreix què s’hi vol amagar, només cal analitzar els fets fent una mica d’història. Llegir més

Share

Festa Major del 2010: Prou d’abusos!

Prou d’abusos!: Amb aquest lema una colla de bisbalencs feia la seva protesta davant de l’Ajuntament pel pregó de la Festa Major del 15 d’agost de 2010.

L’Alcalde i el seu mai prou ben ponderat “equip de govern”, és l’exemple més clar de dictadura de “República bananera”. És l’altra cara de la moneda del que exigia, sovint amb crits i males maneres, quan era a la oposició.

És dels que pensa que tot té preu i tot es pot comprar, també vots i voluntats, sense límits de diners ni de pocavergonya. Menteix a cada pas, i això els bisbalencs ho han de saber. Llegir més

Share

Canvis en la diada castellera de la Festa Major’11

El grup municipal de CiU de La Bisbal del Penedès vol fer les següents puntualitzacions adreçades a tot el món casteller referides a la polèmica produïda per l’alcalde d’ERC del nostre municipi, Josep M Puigibet.

Mai s’havien fet a darrera hora les negociacions amb les colles castelleres. Fins el 2009 la Comissió Castellera, integrada per gent bisbalenca que estima i que sap de castells (i això és molt important!), amb el total suport dels equips de govern i el Patronat de Festes, negociava amb les colles, ajustava pressupostos a base d’hores de feina, bona comunicació amb les colles i d’altres aspectes que feien mantenir la diada amb criteris de seny i humilitat. Aquesta manera de fer va canviar a partir del 2009, quan va passar un “ELEFANT” per la comissió, la va esmicolar i va decidir amb un “ORDENO Y MANDO” que seria l’alcalde qui portaria la Diada mostrant un despreci absolut, acompanyat de prepotència i amb dubtosa capacitat i estimació per aquest món i la implicació històrica que té pel nostre municipi. Llegir més

Share

No hi ha crisi a l’Ajuntament de La Bisbal… de moment!

Som al juny de 2010, i portem unes setmanes que a totes les pàgines dels diaris i a tots els canals de televisió es parla de la crisi que continua, que no es veu el final i de les mesures que s’han o s’haurien de prendre.

És cert que davant d’una crisi com la que ens trobem tothom s’ha d’estrènyer el cinturó. Al nostre municipi no volen veure la situació, són diferents, i el seu estil i més a un any vista de les eleccions, l’equip de govern funciona a cop de talonari, gastant-se els diners que espera cobrar d’un conveni i venent que tot és gratis.

Aquí en teniu uns quants exemples: Llegir més

Share

Caritas parroquial o Caritas municipal?

A Caritas qualsevol voluntari/a ha de ser una persona sensibilitzada en el tema social, que viu la caritat com quelcom inseparable de la justícia i la lluita pels drets humans, que es compromet de manera desinteressada i gratuïta a posar les seves capacitats i el seu temps lliure al servei de les necessitats de la comunitat i que sap acollir les persones amb respecte a la seva llibertat individual. A La Bisbal hi ha Caritas Parroquial, on al capdavant fa molts anys i fins ara (octubre 2009) que hi ha la Sra Montserrat Mestres.

De fa un temps que l’equip de govern de l’ajuntament (ERC i ADMC) ha creat un Banc d’aliments sense cap mena de reglament ni normativa, almenys no s’ha fet públic. El funcionament que s’ha pogut veure és que les persones que van a buscar aliments van a l’ajuntament i la regidora de Serveis Socials (Sra Montserrat Mestres) els distribueix. Llegir més

Share

Subvenció a alguna entitat, no a totes

És sabut que la majoria d’entitats d’un municipi reben diners dels ajuntaments en forma de subvenció o conveni. A La Bisbal, fins el 2007, es donaven subvencions a les entitats bisbalenques sempre seguint i complint la llei de subvencions i en consens amb les entitats.

Aquest 2009 no és així, i no ens hem d’estranyar perquè des que tenim l’equip de govern d’ERC-ADMC, regna l’arbitrarietat i ni tant sols es consensua res amb la majoria de les entitats.

Per ser més exactes podem dir que aquest 2009 s’han aprovat convenis (amb un conveni no cal justificat despeses davant l’ajuntament) per valor total de 98.100eur amb imports que van dels 300eur als 48.000eur, una xifra rècord. El més alarmant i esperpèntic va ser l’explicació del conveni amb l’entitat privada Joventut Bisbalenca, el dels 48.000eur, per part del regidor d’esports. Llegir més

Share