Dilluns 16 de setembre: detall artesà, entrevista, Junta de Govern i Ple ordinari
Avui torno a l’Ajuntament després d’una setmaneta de descans. I començo de la millor manera: amb un preciós ram de flors fet amb llana per la Marina. Moltíssimes gràcies Marina, ets una artista!
Quan engego l’ordinador, veig el correu que ja ha sortit publicada l’entrevista d’alcaldes.eu que em van fer el mes de juliol. Alcaldes.eu és una plataforma transmèdia dedicada a promoure el debat sobre l’àmbit municipal i a oferir entrevistes i perfils als seus gestors. Un aparador informatiu que permet compartir experiències i idees entre alcaldes i estar en contacte amb les inquietuds i necessitats del ciutadà.
Tinc l’honor que m’hagin fet l’entrevista, una entrevista molt àmplia i us convido a llegir-la si em voleu conèixer una miqueta més, la trobareu en aquest enllaç.
Al migdia tenim Junta de Govern, on aprovem vint-i-dues propostes:
-l’acta de la Junta anterior
-sis liquidacions de plusvàlues
-el desestiment d’una llicència urbanística
-tres liquidacions d’impost per la instal·lació de plaques solars fotovoltaiques
-dues llicències per obres
-la venda d’un columbari del cementiri
-la quarta i última pròrroga del contracte de les obres de consolidació, reforma i nova construcció de la fassina
És una proposta competència del Ple delegada a la Junta de Govern mitjançant acord plenari del 6 de juliol de 2023.
Les Sessions de la Junta de Govern Local no són públiques, però quan actua en competències delegades del Ple, la Sessió es sotmet als mateixos requisits de publicitat de les Sessions del Ple, que són públiques. S’han obert les portes de la sala de plens, per tal que pugui assistir-hi públic. Aquest punt de l’ordre del dia es grava i es retransmetrà per garantir la seva publicitat.
Les obres de la fassina van començar a finals de gener del 2023.
Des que van començar s’han fet tres modificacions de contracte per adequar les obres de la torre a les novetats que anaven sorgint, ja que la fassina és edificació antiga de la que no es tenien planells ni informació de la seva construcció.
A mesura que han sorgit els gruixos, els cups i s’han recalculat les estructures. La nova data de finalització el proper 9 d’octubre.
-dos expedients d’aprovació de factures, una de 191.317,14€ i una de 1.82877€
-segona i última certificació de les càmeres lectores de matrícules
-l’adjudicació definitiva dels treballs de noves franges forestals de la Pineda de Santa Cristina i manteniment de les existents a l’Esplai i Can Gordei
S’adjudica definitivament a l’empresa amb més puntuació, després de presentar la documentació requerida, a qui se li va adjudicar provisionalment el contracte. Els treballs començaran en les properes setmanes.
-dues modificacions de titularitat dels rebuts d’escombraries
-la nova adhesión al conveni Marc del Consell Comarcal, del servei d’assessorament legal i defensa jurídica
Quan acabem la Junta, l’equip de govern fem reunió de govern encarant els últims mesos de l’any i pensant en el nou any.
Per la tarda tenim Ple ordinari, amb deu punts a l’ordre del dia. Avui excusa la seva assistència al Ple el portaveu de La Bisbal decideix, per motius personals.
Part resolutiva del Ple:
Punt 1: Aprovem per unanimitat dels assistents, l’acta del Ple ordinari del 17 de juny
Punt 2: Aprovem per majoria, l’acta del Ple extraordinari del 13 d’agost
Punt 3: Aprovem per unanimitat dels assistents, el conveni interadministratiu de col·laboració amb el CCBP i diversos Ajuntaments de la comarca, per la continuïtat de l’Oficina Comarcal d’Impuls a la Transició Energètica del Baix Penedès
Aquest punt l’explica la Judith, que és la regidora de mediambient.
A finals de l’any 2022 ens vam adherir al conveni per a la creació de l’Oficina Comarcal d’Impuls a la Transició Energètica del Baix Penedès.
L’objectiu era i és prioritzar el procés de descarbonització en què ens trobem actualment, amb el canvi de paradigma energètic europeu. L’Oficina facilita suport tècnic a l’Ajuntament en matèria de sanejament, oficina tècnica ambiental comarcal (OTAC), qualitat de vida animal, prevenció d’incendis i gestió de residus.
Aquest mes de juliol, l’Institut Català d’Energia (ICAEN) a atorgat subvenció al CCBP per a la continuïtat de l’oficina comarcal d’impuls de la transició energètica, en el marc de l’estratègia SOLARCAT, a fi de preparar Catalunya per a la captació, l’aprofitament i l’emmagatzematge elèctric de l’energia solar.
L’import de la subvenció pel Consell Comarcal del Baix Penedès és de 50.000€ (equivalent al 83,54 % del pressupost del projecte). En aquesta segona fase hi participen tots els municipis de la comarca. L’aportació que farà l’Ajuntament en dos anys serà de 354,84€.
Part de control del Ple:
Punt 4: Dono compte dels Decrets d’alcaldia des del Ple ordinari de juny fins el dia de la convocatòria d’aquest Ple.
Punt 5: Dono compte de les actes de la Junta de Govern Local des del Ple ordinari de juny fins el dia de la convocatòria d’aquest Ple.
Punt 6: Dono compte del Pla d’acció basat en l’informe resum de control intern de l’exercici 2023
En compliment de l’article 2.1 del Reial decret 424/2017, de 28 d’abril, pel qual es regula el règim jurídic del control intern en les entitats del sector públic local.
Punt 7: Dono compte de l’informe d’intervenció relatiu als drets i ingressos del 1r trimestre de 2024
Donem compliment a l’article 9 del Reial Decret 424/2017, de 28 d’abril, pel qual es regula el règim jurídic del control intern de les entitats del sector públic local.
Punt 8: Dono compte de l’informe d’intervenció complementari del càlcul de l’estabilitat pressupostària i la sostenibilitat financera, de l’aprovació del pressupost 2024
Que conclou que l’Ajuntament compleix els objectius d’estabilitat pressupostària, regla de la despesa i deute viu que estableix la Llei Orgànica d’Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera.
Punt 9: Dono compte de l’informe d’intervenció relatiu a l’execució del pressupost del 2n trimestre de 2024
En compliment de l’article 16 de l’Ordre HAP/2105/2012, de l’1 d’octubre, per la qual es desenvolupen les obligacions de subministrament d’informació previstes a la Llei orgànica 2/2012, del 27 d’abril, d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
Punt 10: precs i preguntes
Responem les preguntes que van fer a l’anterior Ple ordinari i anotem les preguntes que fa la oposición, que contestarem al proper Ple ordinari.
De Tots som la Bisbal ja no ens sorprenem, van prendre una línia i la segueixen. Però el regidor de la Bisbal decideix, ha fet un discurs a cada pregunta dient-nos “mentiders” a cada minut. Cal aquesta falta de respecte?Tant costa comportar-se al Ple? Sembla estrany però encara em sorprenc!
Ple acabat i l’equip de govern anem a sopar a la Societat, per acabar el dia rodó!
Si t’ha interessat o t’ha agradat, comparteix aquesta entrada. Gràcies per llegir-me!