Dimecres 28 de juny de 2023: dia LGTBI, Ple, mesa social i berenar del servei Bon Dia

Dimecres 28 de juny: dia LGTBI, Ple, mesa social i berenar del servei Bon Dia

Avui és 28 de juny i es commemoren els aldarulls succeïts a Stonewall, Nova York (EUA), l’any 1969 que van marcar l’inici de l’alliberament homosexual. Aquell dia la població LGBTI va sortir al carrer de forma pacífica per visibilitzar-se i demanar la plena igualtat jurídica i social i lluitar contra la discriminació i els abusos patits.
Des d’aleshores, s’han fet molts passos endavant però encara queda molta feina per fer, perquè estimar a qui vulguis mai pot ser un delicte ni un motiu d’odi.

A les 10 del matí tenim Ple extraordinari a l’Ajuntament, amb el següent ordre del dia:
Part resolutiva:
Punt 1. Sorteig de la designació dels membres titulars i suplents de les meses electorals, per les eleccions generals del 23 de juliol

Punt 2. Periodicitat de les sessions ordinàries del Ple
Segons la legislació actual, durant els trenta dies següents al Ple de la sessió constitutiva, o sigui, abans del 17 de juliol, s’ha d’aprovar la periodicitat de sessions ordinàries del Ple.
Consensuat amb l’equip de govern es proposa aprovar que els Plens ordinaris siguin el tercer dilluns de març, juny, setembre i desembre a les 6 de la tarda. En cas de ser festiu, es passaria al següent dia feiner.
Per tant, per aquest 2023 els Plens ordinaris seran: El dilluns 18 de setembre a les 6 de la tarda i el dilluns 18 de desembre a les 6 de la tarda
Vots a favor: 5 (Compromís), 2 (la Bisbal decideix), 1 (Tots som la Bisbal), 1 (PSC), 1 (ERC). Queda aprovada la proposta per unanimitat dels assistents

Punt 3. Constitució de la Junta de Govern Local
La Junta de Govern Local existeix a tots els municipis amb més de 5.000 habitants i, als de menys, quan així ho disposi el seu reglament orgànic o així ho acordi el Ple.
L’article 24.8 del ROM diu que el Ple, en el termini dels 30 dies hàbils següents a la sessió constitutiva, aprovarà per Ple la constitució de la Junta de Govern Local.
Per tant, es proposa constituir la Junta de Govern local i que les sessions siguin quinzenals. Una vegada constituïda, s’aprovarà en un altre Ple els membres que integren la Junta i s’aprovarà per Decret el dia i hora de les Juntes de Govern local ordinàries.
Vots a favor: 5 (Compromís), 2 (la Bisbal decideix), 1 (Tots som la Bisbal), 1 (PSC), 1 (ERC). Queda aprovada la proposta per unanimitat dels assistents

Activitat de control:
Punt 4. Donar compte del nomenament de la tinent d’alcaldessa
Dono compte del Decret d’alcaldia del 20 de juny, on es designa com a tinent d’alcaldessa la regidora Judith Vidal Vilella

Punt 5. Donar compte de la delegació de regidories
Dono compte del Decret d’alcaldia del 23 de juny pel qual s’aproven les delegacions especials de competències de l’alcaldessa als regidors i regidores de l’equip de govern.
S’aprova dividir l’administració municipal en 5 àrees:
Àrea de serveis centrals i hisenda, amb dues regidories: Regidoria de serveis centrals i regidoria d’hisenda, on la regidora responsable sóc jo mateixa.
Àrea de serveis bàsics, amb cinc regidories: Regidoria de seguretat ciutadana, a càrrec de la Silvia Monfort; Regidoria de via pública, a càrrec de la Paqui Cepas; Regidoria del servei d’abastament d’aigua, a càrrec de jo mateixa; Regidoria de residus i regidoria de benestar animal, a càrrec del Dani Caballero
Àrea de territori i urbanisme, amb 4 regidories: Regidoria d’urbanisme i patrimoni, a càrrec de jo mateixa; Regidoria d’habitatge a càrrec de la Paqui Cepas; Regidoria de medi ambient, a càrrec de la Judith Vidal; Regidoria de mobilitat, a càrrec de la Silvia Monfort
Àrea de servei a les persones i promoció social, amb 11 regidories: Regidoria de benestar social, regidoria d’esports i regidoria de joventut i lleure, a càrrec de Joan Gimeno; Regidoria de gent gran, regidoria de barris i regidoria de feminismes i igualtat, a càrrec de la Paqui Cepas; Regidoria de cultura, a càrrec de la Judith Vidal; Regidoria de festes, regidoria d’atenció i participació ciutadanes i regidoria de salut pública i cementiri, a càrrec del Feliu Gil; Regidoria d’ensenyament, a càrrec del Dani Caballero
I àrea de promoció econòmica, amb 3 regidories: Regidoria d’agricultura i regidoria de comerç i turisme, a càrrec de la Judith Vidal; Regidoria d’empresa i ocupació, a càrrec de jo mateixa

Punt 6. Donar compte de la formació dels grups polítics municipals
Dono compte de la constitució dels grups polítics municipals, tal i com indica l’article 86 del ROM: “Els grups polítics municipals es constituiran mitjançant un escrit individual dirigit a l’alcaldia, dins els 5 dies hàbils següents a la constitució de la Corporació.
De la constitució i la composició dels grups polítics municipals se n’haurà de donar compte al Ple per part de l’alcaldia en la primera sessió que tingui lloc, a efectes purament informatius”.

I sense més temes a tractar, s’aixeca la sessió. Un Ple tranquil i sense incidents!

Després del Ple, ens reunim amb la Mesa social amb el Joan com a nou regidor de benestar social! Tractem diversos temes i es va posant al dia.

I per la tarda, un acte molt important i emotiu: el berenar d’estiu del servei Bon Dia, amb voluntaris, voluntàries, usuaris i usuàries. Berenem, parlem, riem, … Emocionant! Un servei que ja fa més de 6 anys que funciona i que acompanya a la gent gran.

Si t’ha interessat o t’ha agradat, comparteix aquesta entrada. Gràcies per llegir-me!

Share

Deixa un comentari