Dimarts 30 de juliol: comissió dels comptes de 2018, presentació de la diada castellera del 15 d’agost i sorteig de l’ordre d’actuació, i assemblea comarcal del PDeCAT.
El 9 de juliol es va convocar la Comissió de comptes de l’exercici 2018 i, des de llavors fins ara, els regidors i regidores han pogut consultar tota la documentació referent als comptes de 2018.
Avui celebrem la Comissió amb el Feliu que representa els 6 regidors de Compromís amb la Bisbal, el Dani que representa els 2 regidors del PSC i la Silvia com a regidora d’ERC. Excusen la seva assistència el regidor d’Units per la Bisbal i la regidora d’Ara la Bisbal. També hi són dos membres de l’auditoria ciutadana.
Expliquem breument en què consisteixen i s’obre el torn de preguntes i consultes sobre els comptes. Després es passa a votar si l’informe és favorable o no, i es vota que és favorable per unanimitat,
Aquí teniu un resum molt resum del 2018:
el pressupost del 2018 era de 4.854.927,02 €
Es compleixen tots els requisits, menys un:
– Superàvit pressupostari de 222.904,00 €
– Coeficient de deute viu del 40,47%, molt inferior al màxim i, per tant, es compleix
– Període mig de pagament de 17,17 dies. Inferior al màxim i, per tant, es compleix
– Compleix amb l’objectiu d’estabilitat pressupostària.
– Però no compleix amb la regla de la despesa, degut a l’endarreriment de les obres realitzades per Fecsa – Endesa per incrementar la potència elèctrica al polígon. Això ha fet que la despesa corresponent a les quotes que han d’abonar els propietaris no es poguessin restar de la regla de la despesa. És un incompliment puntual per un efecte extern a l’Ajuntament.
L’article 21 de la LOEPSF (Llei orgànica d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera) determina que, en cas d’incompliment d‘alguns dels paràmetres citats, en el cas de l’Ajuntament de La Bisbal quant a la liquidació de l’exercici 2018, de la regla de la despesa, cal elaborar un pla econòmic – financer que permeti, en aquest any o l’any vinent, complir tots els objectius.
En tractar-se d’un incompliment puntual, queda solucionat aquest 2019 i fa que ja es compleixin tots els requisits. Per tant, no s’ha d’aplicar cap mesura correctora.
Per aquest motiu, en el Ple del 4 de juliol de 2019, es va aprovar un pla econòmic –financer, el qual mostra que, sense aplicar cap mesura correctora, ja es compleixen els requisits d’estabilitat pressupostària el 2019 i 2020.
A les 7 de la tarda som a l’auditori del CMC per rebre la Colla Vella dels Xiquets de Valls, la Colla Joves dels Xiquets de Valls, els Castellers de Vilafranca i la Colla Castellera de la Bisbal els Bous. Un any més fem la presentació de la Diada del 15 d’agost i el sorteig de l’ordre d’actuació.
Abans el sorteig es feia el mateix dia a plaça i des del 2015 que ho fem uns dies o setmanes abans.
Primer hem gaudit d’un vídeo amb imatges de les actuacions a la Bisbal, un vídeo preparat pel Kta que és un crack!! Després he pujat a l’escenari amb el Feliu, regidor de festes, i convidem a pujar a la Colla Joves Xiquets de Valls, Castellers de Vilafranca, Colla Vella Xiquets de Valls i la Colla Castellera els Bous.
Crido també al Salvador Ferré, de Cal Roig, perquè faci el lliurament a cada colla del llibre que vam editar l’Ajuntament “La llibreta del Roig”. Després fem el sorteig, el sorteig de l’ordre en què actuaran a plaça el 15 d’agost, i el resultat és: Vilafranca, Vella i Joves.
Convido a les colles a parlar de la Diada i, el Joan Esteve, diu que es tan treballant en poder fer un castell de 7, ja que fan un castell a l’inici de l’actuació i un pilar al final. Segur que ho aconseguireu!
Acabem, com no pot ser d’una altra manera, brindant amb cava! Anem escalfant motors per la Festa Major!
I del CMC cap al Vendrell, que tenim assemblea comarcal del PDeCAT. Analitzem resultats de les municipals, parlem del Consell Comarcal (demà tenim el Ple d’organització) i del partit. Una bona estona entre companys i companyes per encarar aquesta legislatura que tot just comença!
Si t’ha interessat o t’ha agradat, comparteix aquesta entrada. Gràcies per llegir-me!