Diumenge 16 d’agost, Festa Major: missa, sardanes, escacs a la fresca i sopar dels diables
Avui és l’últim dia de Festa Major! una setmana de festa sense parar i amb bon temps. I, per ser l’últim dia, és una dia molt intens!
A quarts de 12 anem a missa, no és la missa solemne d’ahir, però també és missa cantada per la coral Antistiana.
Quan acaba la missa, entren els Dansaries del Penedès per fer la ballada de sardanes, acompanyada per la cobla Ressò. Fa molta calor i decidim fer tota la ballada dins l’església, on també fa calor, però no tanta.
Primer fan unes sardanes de lluïment i després ens anem afegint per ballar. A mi ballar sardanes em reconforta i m’emociona, ja ho espero. És una estona especial.
Per la tarda fan els escacs a la fresca, que cada any és un èxit i es queda gent sense jugar. I es fan unes simultànies amb tres dels millors jugadors que té el Club d’escacs de la Societat: el Joan, el Toni i el Jaume. Gràcies per organitzar, un any més, els escacs a la fresca!
A quarts de 9 del vespre anem a fer cua pel sopar dels diables. Ja fa més d’onze anys que ho organitzen. Un sopar per unes quatre-centes persones que porta moltes i moltes hores a preparar per part dels diables, perquè ho couen tot allà, i tot producte bisbalenc.
Val la pensa recordar que, els primers anys que ho organitzaven, no tenien el suport de l’equip de govern d’aquell moment, un equip de govern d’ERC encapçalat per l’alcalde Puigibet. No els hi deixava material i fins hi tot els hi va arribar a prohibir que ho fessin durant la Festa Major. Això va fer que encara hi anéssim més gent al sopar. Portaven taules i cadires dels ajuntaments del Montmell i Albinyana, a qui els hi agraïm la col·laboració. Val la pena recordar-ho perquè ara hi ha regidors que s’acosten a aquell equip de govern, i a la seva manera de fer.
Tot això a banda, aquest sopar ja és tota una tradició per la Festa Major. Sopem molt i molt bé, molt ben servits pel Ball de diables i els diablons, i amb molt bon ambient. Felicitats!



Moltes gràcies Raúl Gallego per les fotos, un bon record!
Si t’ha interessat o t’ha agradat, comparteix aquesta entrada. Gràcies per llegir-me!









