Dimarts 27 de febrer: Ple extraordinari on aprovem destinar més d’1 milió d’euros a inversions i despeses
Tenim Ple a les 9 del matí, un Ple extraordinari molt important perquè increment les inversions al municipi!
L’ordre del dia és de quatre punts a l’ordre del dia, i tots aprovats per unanimitat:
Punt 1: Modificació de crèdit 1PLE/ 2024, en la modalitat de suplement i crèdit extraordinari, per destinar més d’1 milió d’euros a inversió i altres despeses
La proposta d’avui és per destinar 1.298.569,20€ a inversions i despeses. D’on surten aquests diners: 1.193.352,22€ del romanent de tresoreria 2023; 64.000€ d’una subvenció nominativa de la Diputació de Tarragona, pel camí peatonal del Priorat i 41.216,98€ del fons de contingència, que quan vam aprovar el pressupost del 2024 ja vam explicar que aquesta partida la destinaríem a temes del personal municipal.
On destinem aquests diners:
*Obres de la fassina: afegim 640.402,93€ a la partida, que inclou el que queda pendent d’executar de les obres ja que es van començar l’any passat, i ara posem l’import de les obres d’aquest any, afegint-hi la modificació del projecte de desembre per reforçar la torre (63.181,38€).
*pressupostos participatius 2023: hi afegim 2.719,55€. Pel 2023 la partida era de 72.000€. A final d’any, amb tots els pressupostos de les propostes guanyadores, el total pujava 74.719,55€ (IVA inclòs). Ara acabarem l’execució de totes les actuacions.
*aparcament definitiu de la Riba: afegim 57.000€ a la partida perquè quedi un total de 166.710,42€. Així es podrà fer l’aparcament acabat i definitiu quan acabin les obres de la Riba.
*franges forestals: afegim 23.121,42€ a la partida que tenia 30.000€. Farem franges forestals a la Pineda de Santa Cristina i manteniment de les franges de Can Gordei, fetes els anys anteriors, amb un pressupost de 53.121,42€. Tenim una subvenció de la Diputació. de 19.866€.
*despeses de personal municipal, hi incorporem 97.927,53€. És per dos motius: l’aplicació de la disposició transitòria 6a del Reial decret llei 6/2023, del 19 de desembre, que preveu uns nous intervals per als nivells de complement de destinació als treballadors municipals; i ajustar l’organigrama de l’Ajuntament a la realitat i a les necessitats actuals, amb els dos punts següents de modificació de la RLT i la plantilla de personal. Aquestes modificacions impliquen alguns increments de retribucions a la inscripció a l’àrea corresponent.
*Inversió pels ordinadors de l’escola, amb 5.000€. A part del conveni amb l’escola pel material escolar dels alumnes pel curs 2023/24, es proposa crear aquesta partida d’inversió, com annex al conveni, amb 5.000€ per dotar l’escola de nous equips informàtics.
*Camí Priorat, amb 262.378,13€. Fa unes setmanes que ja tenim el projecte del camí peatonal al Priorat, que s’aprovarà en breu.
Aquest camí és la primera fase i sortirà del nou aparcament de la Riba fins al Priorat. Aquest projecte compta amb una subvenció nominativa de 64.000€ de la Diputació de Tarragona. Les obres s’executaran aquest any.
*Monuments donants de sang amb 5.459,52€. A començaments d’aquest any ens ha arribat el pressupost pel monument als donants de sang, a càrrec d’una artista bisbalenca. Des de l’associació de donants de sang del Baix Penedès es va sol·licitar a l’Ajuntament de La Bisbal que acollís aquest reconeixement social per als donant de sang.
*Desfibril·ladors als 5 locals socials municipals i al pavelló municipal, amb 14.520€. És una proposta del 2023 que ha arribat a començaments d’aquest 2024. S’instal·larà un desfibril·lador a cada local social (Priorat, Miralba, Can Gordei i Esplai), un al pavelló esportiu municipal i s’actualitzarà el desfibril·lador mòbil que ja tenim. A part es faran sessions de formació.
*Assignació als grups polítics amb 2.400€. Al Ple ordinari de desembre vaig comentar que s’aprovaria una assignació econòmica als grups polítics municipals que ho sol·licitessin. En aquesta modificació s’hi inclou la proposta que va fer el grup la Bisbal decideix, de 50 €/mes per grup i 25€/mes per cada regidor/a del grup. Els grups de Compromís, PSC i ERC hem renunciat a aquesta assignació, tal i com vam manifestar al Ple ordinari de desembre.
*Compra de dos vehicles, 22.400€ i 30.800€. És poder tramitar la compra de dos vehicles que substitueixin dos dels vehicles actuals de la brigada i d’inspecció. Dos vehicles que actualment els tenim amb rènting.
* Adquisició d’equip de so i equips informàtics per 10.929,23€
L’actual equips de so té més de 10 anys, i es proposa un nou equip amb més qualitat i adequat als dispositius actuals. També s’adquiriran nous equips informàtics per anar actualitzant els de l’Ajuntament en temes de seguretat i dels sistemes operatius. I suports per col·locar dues pantalles en determinats llocs de treball.
*Nou vallat a la piscina municipal, per 48.029,74€. Bona part de la tanca que envolta la piscina està malmesa per antiguitat i per vandalisme. Amb aquest import es canviarà aquesta part malmesa, fent-la més segura i resistent.
*zona de refugi climàtic a la Plaça Pau Casals, per 31.381,35€. Els refugis climàtics s’han definit com a espais que proporcionen confort climàtic i que s’activen en situació d’emergència generada per la calor. A la Plaça Pau Casals s’hi organitzen diverses activitats durant tot l’any, especialment a la primavera i estiu. Amb aquest import es realitzarà una sistema de veles a la plaça Pau Casals.
*Equipació del parc Miralba (la parcel·la del costat del local social), amb 32.000€. Amb aquesta partida s’acondicionarà el parc de la Miralba. És un projecte que treballen conjuntament la regidoria de barris i l’associació de veïns de la Miralba.
-Màquina de reciclatge de plàstic per instal·lar a l’institut, amb 12.100€.
Es fomenta la necessitat d’adquirir bons hàbits de reciclatge per part dels alumnes de l’institut. Aquesta mini-deixalleria, recompensa als estudiants de l’institut Coster la Torre quan reciclen llaunes i ampolles de plàstic. Quan l’estudiant recicla, li surt un tiquet que pot bescanviar amb productes dels comerços locals. S’explicarà amb més detall en el moment en què s’adquireixi i es signin els convenis amb els comerços.
Punt 2: Modificació de la Relació de Llocs de Treball
La Relació de Llocs de Treball (RLT) és un document tècnic, on s’ordena i s’especifica el personal, d’acord amb les necessitats dels serveis, i on es concreten els requisits per a cada lloc de treball.
La primera RLT de l’Ajuntament de La Bisbal es va aprovar a l’abril del 2019. Després de quasi 5 anys i del procés d’estabilització de llocs de treball que estem acabant, veiem la necessitat de modificar i actualitzar la RLT.
Per actualitzar-la, durant les darreres setmanes m’he reunit amb cadascun dels treballadors i treballadores municipals i amb el regidor o regidora de l’àrea. Amb aquestes reunions hem repassat les fitxes del lloc de treball, per tal d’ajustar-les a les funcions que desenvolupen.
També s’han fet meses de negociació del personal municipal, amb els representants sindicals, amb la proposta de modificació de la RLT. I la vaig enviar per correu electrònic fa 8 dies als regidors i regidora de la oposició, abans de la convocatòria del Ple, per tal que tinguessin més temps per llegir-la ja que és un tema dens.
Punt 3: Modificació de la plantilla de personal
La plantilla de personal per aquest 2024, es va aprovar al Ple ordinari de desembre de 2023.
Amb la modificació de la RLT aprovada en el punt anterior, es modifica la plantilla del personal pel 2024 per adaptar-la a la RLT.
Punt 4: Aprovació inicial del canvi d’ús de la part de magatzem que es construeix a l’espai de la fassina, per destinar-lo a espai per l’ADF Clot de Bou
Quan es va adquirir la fassina, la intenció era de construir un magatzem per la brigada municipal on deixar-hi els vehicles i material.
Amb l’adquisició de nous vehicles i més material, es queda petit aquest espai, i creiem necessari que es construeixi una nau suficientment gran per tots els vehicles i tot el material, així com taules, cadires i escenari.
Des de l’any passat que l’ADF Clot de Bou ens va sol·licitar un espai més gran per deixar-hi els vehicles i material de prevenció contra incendis, en un lloc de fàcil sortida. I hem decidit destinar aquest espai de la fassina a l’ADF Clot de Bou.
El Ple l’acabem en mitja hora i, l’equip de govern i el públic assistent, anem a fer un cafetó i comentar la jugada. Després tornem a l’Ajuntament i seguim treballant, com sempre fem, per poder tirar endavant inversions com les que hem aprovat avui amb bona gestió i seny!
Si t’ha interessat o t’ha agradat, comparteix aquesta entrada. Gràcies per llegir-me!