Divendres 30 d’abril: acabo el mes amb l’aprovació del nou servei de bus urbà que arribarà a l’hospital i amb exàmens del Postgrau

Divendres 30 d’abril: celebrem Ple on aprovem un servei de bus urbà que arriba a l’hospital i tarda amb exàmens del postgrau

A les 8 del matí tenim Ple extraordinari, un Ple extraordinari amb tres punts a l’ordre del dia que comença amb un minut de silenci. Aquest minut de silenci és de rebuig al feminicidi que va tenir lloc a la Bisbal el dilluns d’aquesta setmana.

Punt 1. Aprovem per unanimitat el conveni amb el Consell Comarcal del Baix Penedès i altres ajuntaments de la comarca pel manteniment de l’Àrea Recreativa forestal del Montmell 2021/2024
Els ajuntaments del Montmell, Albinyana, l’Arboç, Banyeres del Penedès, Bellvei, la Bisbal del Penedès, Calafell, Cunit, Llorenç del Penedès, Sant Jaume dels Domenys, Santa Oliva i el Vendrell són copropietaris «pro indivis» d’uns terrenys del terme municipal del Montmell, sobre els quals està ubicada l’Àrea Recreativa Forestal del Montmell.
L’agost de 1990, aquests ajuntaments i el Consell Comarcal del Baix Penedès van aprovar un conveni per delegar al Consell Comarcal la facultat per crear l’Àrea Recreativa Forestal del Montmell.
L’últim conveni que tenim signat és del 2015, que és vigent fins ara.
El mes de març d’enguany el Consell Comarcal va aprovar per Ple el conveni de col·laboració i cooperació entre l’Ajuntament del Montmell, la resta d’ajuntaments copropietaris i el Consell Comarcal pel manteniment de l’Àrea Recreativa Forestal del Montmell, del 2021 al 2024.
I aquest és el conveni que aprovem avui. El cost anual que pertoca a l’Ajuntament de La Bisbal del Penedès per aquest 2021 és de 795,13€.

Punt 2. Aprovem per unanimitat el nomenament del Jaume Palau com a Jutge de Pau substitut
Els municipis que no tenim Jutjat de Primera Instància i Instrucció, hi ha Jutjat de Pau. A La Bisbal tenim Jutge de Pau titular però no tenim Jutge de Pau Substitut.
Per aquest motiu, a través del Decret d’Alcaldia del 5 de febrer, s’obrí termini de 15 dies hàbils perquè les persones interessades en ocupar el càrrec de Jutge de Pau substitut, i que reunissin les condicions legals, ho sol•licitessin. El termini va ser del 17 de febrer al 10 de març i es van presentar dues sol·licituds.
Per poder escollir la persona que ocuparà la plaça de Jutge de Pau substitut i preparar la proposta pel Ple, el 6 d’abril envio un correu electrònic als portaveus dels grups polítics municipals, convocant-los a una reunió pel 19 d’abril a la tarda.
En aquesta reunió cada portaveu assistent explica quina de les dues persones presentades creu que és la que millor pot desenvolupar les tasques de Jutge de Pau substitut, votem amb vot ponderat i ho recollim en una acta. Aquesta acta està signada per tots els assistents menys pel Sr. Faura per no estar-hi conforme.
El resultat de la votació, amb vot ponderat, és de 9 vots a favor del Sr. Jaume Palau Saperas i un vot a favor de l’altra sol·licitant.
La proposta que presentem al Ple és el resultat de la votació de la reunió de portaveus del 19 d’abril més el vot enviat per correu electrònic per la Regidora d’ERC que no va poder assistir a la reunió.

Punt 3. Aprovem per unanimitat el conveni amb el Departament de Territori i sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, l’Autoritat territorial de la mobilitat del Camp de Tarragona i l’empresa autocars Ízaro SA, per la millora del servei de bus urbà del municipi
La legislatura anterior vam incorporar parades noves perquè el bus arribés a Santa Cristina i al Papagai. El gener de 2019 es va adjudicar el servei de transport urbà a Hife, per 84.850€ anuals. Era un servei combinat entre transport regular amb dues línies i transport a demanda.
Aquest servei acabava a començaments d’aquest any però es va fer contracte fins avui, mentre es tramitava el conveni del nou servei amb la Generalitat.
Per què un conveni i com s’ha tramitat: Des de començaments d’aquesta legislatura que hem treballat per aconseguir un transport urbà amb noves parades i noves connexions amb el Vendrell, amb expedicions directes a l’hospital.
La regidora de mobilitat i jo mateixa, hem estat en converses amb l’empresa del transport comarcal (Ízaro) i el cap dels serveis de transport de la Generalitat a Tarragona.
L’11 de febrer vam sol·licitar al Departament de Territori i Sostenibilitat ampliar el conveni amb aquest servei urbà i amb més viatges al Vendrell.
El 3 de març vam sol·licitar una parada del bus a l’Ortigós.
El 4 de març de 2021, la Generalitat va publicar al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC), la creació de noves parades a la Bisbal del Penedès i d’un nou recorregut. Va estar exposat al públic durant 30 dies, fins el 19 d’abril, i durant aquest termini no es van presentar al•legacions.
A partir d’aquí, des de la Generalitat havien de preparar la resolució i el conveni.
El divendres passat, dia de Sant Jordi, va entrar per registre la notificació de la resolució del director general de transports i mobilitat, del nou servei.
I aquest dimarts ens envien el conveni amb el Departament de Territori i Sostenibilitat, l’Autoritat Territorial de la Mobilitat del Camp de Tarragona, i l’empresa Autocars Ízaro, SA.
Estem pendents que ens autoritzin la parada de bus a l’Ortigós.
Quin nou servei de transport tindrem a partir de dilluns que ve i durant dos anys:
-Servei de transport amb horaris fixes:
Nucli: 9 viatges al Vendrell i 7 de tornada, i els dissabtes 2 d’anada i 2 de tornada
Priorat: 3 viatges al nucli i al Vendrell i 3 també de tornada i 1 al nucli d’anada i 1 de tornada
Miralba, Esplai, Can Gordei, Masieta: 3 viatges al nucli i al Vendrell i 2 de tornada i 1 al nucli d’anada i 1 de tornada
Santa Cristina: 4 viatges al nucli i al Vendrell i 3 de tornada i 1 al nucli d’anada i 1 de tornada (hi ha un viatge més perquè és la línia del Montmell a Vendrell que para a Santa Cristina)
Papagai, Ortigós: 2 viatges al nucli i al Vendrell i 2 també de tornada i 1 al nucli d’anada i 1 de tornada
-Incorporem dues noves parades: al carrer Garona/Cardener i l’Ortigós (pendent d’aprovació)
-Al Vendrell hi haurà tres parades: a les Mates, a l’hospital del Vendrell i a l’estació d’autobusos del Vendrell
-El cost anual del servei de transport urbà és de 112.702,51€ (de 75.135,01€ el 2021 perquè comencem el mes de maig).
Amb aquest conveni aconseguim facilitar el transport al Vendrell des de tots les nuclis urbans del municipi. És una de les propostes que portàvem el grup de compromís amb la Bisbal, a les eleccions municipals del 2019. Proposta acomplerta!

Un Ple de 20 minuts de durada, el suficient si no hi ha aportacions constructives!

I a quarts de 4 del migdia començo els exàmens dels dos primers blocs del Postgrau en lideratge i governança local, a la UPF. Els dos blocs són la introducció i l’entorn econòmic i social.
Són dos exàmens tipus test on line i estic una mica nerviosa, segurament perquè ara fa anys que no faig exàmens!
A 2 quarts de 6 de la tarda acabo els dos exàmens i m’han anat bastant bé!

Si t’ha interessat o t’ha agradat, comparteix aquesta entrada. Gràcies per llegir-me!

Share

Deixa un comentari