29 i 30 de novembre i 1 de desembre: escola de governs locals de l’ACM a la Vall de Núria, sopar de final de temporada dels Bous, rostada a Ceolpe i berenar-sopar del PDeCAT a la Bisbal

29 i 30 de novembre i 1 de desembre: divendres 29 i dissabte 30 de novembre a la V edició de l’escola de governs locals de l’ACM, dissabte 30 de novembre executiva de l’ACM i sopar de final de temporada dels Bous i diumenge 1 de desembre amb la rostada a Ceolpe i el berenar-sopar del PDeCAT a la Bisbal.

Cap de setmana fantàstic!
Divendres 29 de novembre a les 11 del matí, la Judith i jo, marxem cap a la Vall de Núria per participar a la V edició de l’escola de governs locals organitzat per l’ACM (Associació Catalana de Municipis), de “Compartim el mandat amb la ciutadania”.
Tot l’equip de govern hem anat a diverses formacions organitzades per l’ACM, totes són molt interessants! Totes les formacions se les paga cadascú, no ho paga l’Ajuntament, i aquesta no és una excepció. Paguem 70€ cadascuna per l’escola, l’estada, el cremallera i els àpats.
Doncs bé, marxem a les 11 del mató de la Bisbal i arribem a Queralbs a quarts de 2 del migdia i anem a dinar, perquè el cremallera no surt fins a dos quarts de 4 de la tarda.
A Queralbs ens trobem amb companys de Riudoms: en Sergi Pedret, l’alcalde, i part de l’equip de govern, que també venen a Núria. Dinem tots junts i després pugem al cremallera on ja ens hi trobem molta gent.

Anem pujant i es va veient les muntanyes bastant nevades i l’entrada a la Vall de Núria espectacular! Dia serè, neu, pau i tranquil·litat.
Ens acreditem al curs i pugem a l’habitació per deixar la maleta i ja baixem perquè l’escola de governs locals comença a 3 quarts de 5 de la tarda. Per anar fins l’auditori sortim a foto i respirem ben fort el fred sa que hi trobem, admirant la màgia de la natura davant nostre i, com no podia ser d’una altra manera, fent moltes i moltes fotografies!

A l’auditori ens hi apleguem una setantena de càrrecs electes (alcaldes, alcaldesses, regidors i regidores) de l’equip de govern, de la oposició i molts colors polítics. La inauguració de l’escola va a càrrec del Sr. Joaquim Colomer, President del Consell Comarcal del Ripollès i tinent alcalde de l’Ajuntament de Ripoll, i Joana Ortega, secretària general de l’ACM.
Tot seguit comencem a entrar en matèria amb la conferència inaugural “Compartim el mandat amb la ciutadania“, a càrrec de la Sra. Liliana Arroyo, Dra. en Sociologia i experta en l’impacte social de la transformació digital”. Una conferència molt interessant, on ens ha reflexionar explicant-nos també l’evolució fins a dia d’avui.
Després seguim amb “Com comuniquem, com escoltem” amb el Sr. Toni Aira, director del màster en comunicació política i institucional BSM-UPF. L’he escoltat en vàries conferències, xerrades i cursos i sempre aprenc molt, sap captar l’atenció com ningú.

Ara ja són les 7 de la tarda i parem 20 minuts per fer un cafè i xerrar. Seguim amb uns grans professionals i grans coneguts:en jordi Oliveres i Joan Queraltó d’Estratègia Global. Ens preparen dos tallers i ens hem de repartir. La Judith i jo anem al del Joan Queraltó sobre el llenguatge no verbal. Des de el posat a les fotos, fins al significat de com donem la mà, passant pels petons i abraçades quan saludem les persones. Un taller molt pràctic i important per tenir-ho en compte!
Quan acabem ja és l’hora de sopar i anem al menjador. Abans de començar a sopar, el president de l’ACM Lluís Soler ens adreça unes paraules i l’empresa Neòpolis ens dinamitza l’abans i el després del sopar amb la participació ciutadana.
La Judith i jo ens asseiem a taula amb càrrecs electes de la Segarra, la Noguera i les Terres de l’Ebre. Aquests moment compartint experiències, són tan rics com les formacions. Quan acabem de sopar seguim amb la segona part de la dinàmica de processos participatius amb les conclusions per taules.

I per pair el sopar i seguir xerrant amb companys, d’altres municipis i altres partits, anem al bar que ens l’obren fins quarts d’1 de la matinada. Allà xerrem amb regidores, a govern i oposició, que no coneixíem i amb qui passem una molt bona estona.

Diumenge 30 de novembre a les 9 del matí ja estem esmorzant. La formació no comença fins les 10 del matí, però volem anar al santuari de la Mare de Déu de Núria i a l’ermita de Sant Gil. Fa un matí esplèndid!
A les 10 del matí tornem a l’auditori per la conferència de “La participació a Catalunya“, a càrrec d’Ismael Peña Director General de participació ciutadana de la Generalitat de Catalunya. Ens explica des d’on han de començar aquests processos i el seu procediment.
Després és el torn d'”Iniciatives innovadores a nivell internacional“, amb el Sr. Bruno Kaufman Director de la Swiss Democracy Foundation. Una intervenció molt interessant des de la seva experiència laboral ja que, durant 200 dies va visitar 80 països per saber dels seus processos participatius. A part de la seva experiència en el seu país d’origen, Suïssa, on voten vàries vegades l’any per diferents temes. És molt interessant i, a més, m’he animat perquè l’ha fet en anglès i l’he entès! Hi havia auriculars a disposició del públic i els he agafat, però primer he provat sense per si ho entenia. com que no és americà ni anglès, l’he entès!

Ara ve una pausa-cafè per continuar després amb l’escola. Però me’n vaig a l’executiva de l’ACM que celebrem en una de les sales.
És la segona executiva que celebrem i tenim varis temes sobre la taula, molt interessants. Quan acabem sortim fora per fer-nos una foto en aquest marc incomparable!

Quan tornem a entrar estan acabant la taula rodona d’experiències de participació als ens locals catalans, amb el Sr. Daniel Tarragó consultor de Neòpolis i el Sr. Fernando Pindado professor col·laborador de l’institut de Govern i polítiques públiques (IGOP)-UAB.
Ara ja acabem amb la cloenda per part del Sr. Miquel Àngel Escolar, secretari d’Administracions locals i relacions amb l’Aran, i el president de l’ACM Lluís Soler. Totes les sessions han estat molt interessant, encertades i pràctiques. Sortim amb una visió diferent, més realista i pràctica sobre la comunicació i la participació pública.

Anem tots a dinar per marxar amb el cremallera de les 3 del migdia. A Queralbs agafem el cotxe per tornar cap a casa.

A les 9 del vespre la Judith i jo anem al sopar de final de temporada 2019 de la Colla Castellera els Bous de la Bisbal. El sopar és al bar del poliesportiu municipal i fet pel restaurant Ull de Llebre. Un sopar exquisit!
Seiem a la taula de la Junta, molt ben acompanyats i amb la sala plena de gent de la colla, de diferents edats, una gran família!
A l’acabar el sopar el president i el cap de colla, juntament amb joves de la Colla, donen premis a diferents Bous. L’Ajuntament tenim l’honor que, com a patrocinadors, ens donin també un obsequi, la foto del castell de set d’aquest 15 d’agost. Gràcies Joan, Sergi i tota la colla!
Després els grallers de la colla, els Bollits, ens fan un petit concert i la festa segueix. Felicitats a tota la colla per la organització i el bon ambient!

Diumenge 1 de desembre començo el dia a la Rostada Popular del Centre Oleícola del Penedès, SCCL (CEOLPE), com a consellera comarcal. Ens trobem a les instal·lacions de Llorenç del Penedès on ens trobem amb el seu president, l’alcalde de Llorenç, president del Consell Comarcal i consellers i conselleres comarcals juntament amb molta gent.
Un esmorzar molt agradable, ben organitzat i on trobem molts coneguts i conegudes amb qui aprofitem per xerrar. Un bon matí!

A quarts de 6 de la tarda anem a la sala de la Societat, que l’hem llogat el grup del PdeCAT per organitzar el tradicional berenar-sopar d’abans de Nadal. Acostumem a fer dos berenars-sopars com aquest des de fa uns 7 o 8 anys i els seguim fent per fer caliu, passar una bona estona, compartir taula i conversa i explicar temes de grup i de poble.
A les 7 de la tarda tothom ja està assegut a taula, som noranta persones! Ens acompanya en Jaume Casañas, president del PDeCAT de la Vegueria Penedès i regidor de Cunit, en Quim Nin, vice-president de la Diputació de Tarragona i alcalde d’Albinyana i en Ferran Bel, diputat al Congrés dels Diputats per JuntsXCatalunya.
Un bon berenar-sopar i a l’acabar vénen els parlaments. Primer prenen la paraula els tres convidats de luxe: Jaume, Quim i Ferran, grans companys i tot un honor compartir amb ells aquesta vetllada!
Després parlem els sis membres de l’equip de govern, explicant els primers mesos d’aquesta legislatura, agraint a tothom el suport i la confiança que ens ha permès obtenir la majoria absoluta en les eleccions municipals del maig i el compromís de seguir treballant per la Bisbal, per garantir el benestar de tota la ciutadania.
Anem parlant amb les persones que ens acompanyen i recollim la sala.
Tenim un gran equip que fa possible actes com aquests: organitzar el sopar, preparar taules, servir, …. i tenim també un gran municipi!

Aquest cap de setmana és dels que esgoten per no haver parat però que la felicitat i el goig de tot el que he viscut aquests dies, fan que el cansament passi de llarg i prengui importància el valor de la feina i la feina ben feta, i més si és compartida amb grans persones!

Si t’ha interessat o t’ha agradat, comparteix aquesta entrada. Gràcies per llegir-me!