Dilluns 21 d’octubre: obertura de les jornades de treball de serveis socials del CCBP, comissió de seguiment del servei d’abastament d’aigua, Ple extraordinari i començo nou llibre

Dilluns 21 d’octubre: obertura de l’11na edició de les jornades de treball del servei bàsic d’atenció social del Consell Comarcal, comissió de seguiment del servei d’aigua i clavegueram, Ple extraordinari i nou llibre.

A les 9 del matí la Paqui, regidora de benestar social, i jo anem al CMC per donar la benvinguda a l’11na edició de les jornades de treball del servei bàsic d’atenció social del Consell Comarcal. Són unes jornades anuals que organitzen totes les treballadores socials del Consell i cada any en un municipi diferent. Enguany han comptat amb la Bisbal, moltes gràcies!
Són unes jornades de tres matins on aborden diferents temes de serveis socials a la comarca. Segur que seran unes jornades molt profitoses!

Després fem la Comissió de seguiment mensual del servei d’abastament d’aigua i xarxa de clavegueram, amb Aqualia, la Leo regidora del servei i jo mateixa i tècnics municipals. Repassem els temes pendents del mes anterior i seguim amb temes nous, on tot passa per millorar infraestructures i el servei d’abastament d’aigua per donar a la ciutadania el millor servei. Cap tenir en compte que les xarxes tenen molts anys i que només portem quatre anys fent-ne inversió. Hi ha molt camí per recórrer però pas a pas ho anem aconseguint.

I per la tarda Ple extraordinari a les 7 de la tarda, el motiu és el sorteig dels membres de les meses per les eleccions del 10-N, i aprofitem per aprovar vàries propostes. És un Ple amb quatre punts a l’ordre del dia, un és el sorteig de les meses que no es vota i les altres tres propostes s’han aprovat per unanimitat i sense cap intervenció dels quatre grups polítics que estan a la oposició. Les propostes són:

1. Adhesió al sistema d’adquisició centralitzada de l’ACM (Associació Catalana de Municipis i Comarques) i del CCDL (Consorci Català pel Desenvolupament Local)
Fa més de 7 anys que l’ACM, a través del CCDL, va crear la Central de Compres per facilitar la tramitació de la contractació de productes i serveis i per aconseguir millors preus.
L’actual llei de contractació implica un procediment administratiu laboriós, lent i dificultós en ajuntaments petits o mitjans com la Bisbal. La central de compres ens facilita molt la feina de determinades contractacions. La central de compres es basa en el text refós de la Llei de contractes del sector públic (TRLCSP) i el 2014 l’ACM va aprovar el reglament de funcionament d’aquesta central de compres.
Adherir-se a la central de compres no suposa cap despesa ni obligació, sinó que implica que pots accedir a qualsevol de les propostes si l’Ajuntament ho creu necessari.
Actualment l’Ajuntament de la Bisbal ha accedit a la Central de compres per adquirir el servei de videoactes, el consum d’electricitat, la compra d’equips informàtics i el rènting de vehicles municipals.
Amb aquesta adhesió genèrica a la central de compres, facilitarà la tramitació administrativa de la resta de compres que vulguem a fer dels serveis i productes que ofereixen.

2. Designació dels membres de les meses electorals, per les eleccions generals del 10 de novembre de 2019
En els propers dies les persones que estaran a les meses, rebran la notificació corresponent amb tota la informació del dia de les eleccions.

3. Reconeixement extrajudicial de crèdits: liquidació del 4rt trimestre de 2018 del conveni de serveis socials amb el Consell Comarcal del Baix Penedès
El novembre de 2018 el Consell Comarcal entra al registre de l’Ajuntament la liquidació del 4rt trimestre del 2018 per un total de 12.977,21€, corresponent a: Professionals del servei bàsic (7.639,43€), Servei d’ajut a domicili (SAD) (2.386,11€), Servei de transport adaptat (710,59€), Educadors de carrer (a la cova jove, que comencen l’11/10/19) (1.150€), Centre obert (600€), Servei d’informació i atenció a les dones (SIAD) (197,79€) i Servei d’immigració (inici l’1/09/18) (293,29€).
Es paga durant aquest 2019 i, al ser de l’any anterior, cal aprovar-ho per Ple.

4. Periodicitat dels pagaments de les indemnitzacions per assistències, a les sessions dels òrgans col·legiats a favor dels/les regidors/es sense dedicació específica
Durant l’última legislatura es pagaven de manera trimestral les indemnitzacions (per Ple, per Junta de Govern i Comissió de comptes), a les sessions a les què hi assistien. És pels regidors i regidores que no tenen dedicació específica a l’Ajuntament.
La proposta d’avui és que la periodicitat de les indemnitzacions sigui mensual, del mes anterior. El 25 d’octubre es pagaran les assistències del mes de setembre, el 25 de novembres les del mes d’octubre i així successivament.
Actualment no tenen dedicació específica i cobren assistències i, per tant, és a qui se’ls hi aplica aquesta periodicitat: el Sr. Félix Villazán de Compromís amb la Bisbal, els dos regidors del PSC, el regidor d’Units per la Bisbal, la regidora d’Ara la Bisbal i la regidora d’ERC.

Seguim llegint! Ahir al vespre vaig acabar la “Rambla de les floristes” de Josep Ma de Segarra, gran obra de teatre amb uns textos que cal llegir i rellegir per gaudir-los, sobretot les intervencions de l’Antònia. La setmana que ve comencem el club de lectura de teatre i segur que la rellegeixo sencera! Però avui començo “Finals que mereixen una història“, d’Albert Espinosa. Segur que em sorprendrà i m’emocionarà com els altres llibres que he llegit del mateix autor: “El millor d’anar és tornar“, “Brújulas que buscan sonrisas perdidas” i diria que algun altre però que ara no el recordo.

Si t’ha interessat o t’ha agradat, comparteix aquesta entrada. Gràcies per llegir-me!

Share

Deixa un comentari