Dissabte 16 de març: dinar d’aniversari sorpresa, tarda castellera amb placa, llibre i conferència i vespre de sopar d’amics

Dissabte 16 de març: festa sorpresa al Juli, descoberta de la placa de castell inèdit de la Colla Joves Xiquets de Valls, presentació del llibres casteller del Salvador de Cal Roig, última conferència castellera del 22è cicle de conferències de temàtica castellera a la Societat i sopar d’aniversari a casa.

Amb aquest munt d’activitats de cap de setmana he fet un post per cada dia, en comptes de fer-ne un de conjunt. Això és senyal d’un gran cap de setmana!!

Dissabte al migdia anem cap a la Vil·la Casals per participar de la festa sorpresa del mig segle del Juli. és un gran amic des de fa 28 anys (quin munt!!) de quan vam començar a estudiar Empresarials a Reus. Primer hem gaudit de la visita guiada al Museu i després d’un deliciós dinar de l’Obrador a la Vil·la Casals. Ens hi apleguem amics de tota la vida, de la universitat, de la feina, …
He gaudit molt retrobant-me amb l’Emma, la Maria, la Mònica, la Marta, l’Àngels, el Joan, el Jordi, ….Moltíssimes felicitats Anna per l’organització i molts gràcies per convidar-me, ha estat genial tal i com es mereix el Juli!

Arribem a la Bisbal uns minuts abans de les 6 de la tarda, i anem cap a la Societat. A les 6 de la tarda tenim la descoberta de la placa de la Colla Joves Xiquets de Valls ple castell inèdit fet a la plaça pel 15 d’agost del 2018: un 2 de vuit sense folre descarregat. Un gran castell!
La placa que avui descobrim és obra de la ceramista del Vendrell Camil·la Pérez.  Ha vingut una bona representació de la Colla Joves, així com també representants d’entitats i associacions de veïns.
Primer ens dirigeix unes paraules el president de la Societat Joan Bundó, després el Cap de colla i el President de la Colla Joves i finalment jo. És una honor descobrir una nova placa de castell inèdit en una plaça que fins fa uns anys érem la plaça més castellera sense colla pròpia i que, fa uns anys, tenim l’orgull de ser una de les places més castelleres amb colla pròpia!
Després dels parlaments la Colla Joves ens obsequien, a la societat i l’Ajuntament, amb una magnífica fotografia del castell. Moltes gràcies i us esperem a la diada de la Mare de Déu d’Agost d’aquest 2019! Acabem l’acte amb un pilar.

Seguim amb la tarda castellera, amb la presentació del llibre “La llibreta del Roig. Annals del fet casteller de La Bisbal del Penedès” del Salvador Ferré (Salvador de Cal Roig). Un llibre editat per l’Ajuntament i que podeu adquirir a la biblioteca per 5€. La millor manera que tinc d’explicar-lo és amb el pròleg: “Els bisbalencs i bisbalenques que coneixem el Salvador Ferré, de Cal Roig, sabem que té una llibreta a la butxaca i anota totes les diades castelleres de la Bisbal, amb el detall de totes les colles participants, castells carregats i descarregats.
Ara tenim a les mans el fruit d’aquesta llibreta ampliada amb els inicis del fet casteller a La Bisbal del Penedès, començant per les referències a diades castelleres del 15 d’agost durant la segona meitat del segle XIX.
Seguirem amb els detalls de les actuacions castelleres, amb els castells assolits, els llocs de les actuacions i els noms dels caps de colla de les Colles participants.
I, a partir del 2015, s’hi sumen les actuacions de la colla local Colla Castellera els Bous en les diferents actuacions a la Bisbal. Des del 2015 passem a ser de la plaça més castellera sense colla pròpia a una de les places més castelleres amb colla pròpia!
Al final tenim un recull de diades en què es carreguen o descarreguen els castells per primera vegada a la Bisbal del Penedès. I acaba amb l’historial del Cicle de conferències de temàtica castellera organitzat per la Societat, que enguany celebre la 22na edició.
Aquesta llibreta demostra que el fet casteller forma part de la Bisbal i en seguirà formant part, sobretot des que tenim Colla pròpia.
Gràcies Salvador per obrir-nos la teva llibreta. Salut i castells!
A l’acabar la presentació venem llibres i el Salvador els dedica un per un, mentre anem compartint un pica-pica.

L’últim acte casteller de la tarda és la tercera i última conferència castellera dins el 22è cicle de conferències de temàtica castellera a la Societat. Avui és en David Lobo, Cap de colla dels Castellers de Sant Pere i Sant Pau, qui ens ofereix la conferència amb el títol “Canvi de percepció i funcionament, mantenint la singularitat de l’entitat”. Ha estat molt interessant, perquè ha explicat tots els canvis i projectes que ha realitzat la colla des dels seus inicis per seguir com a colla, per millorar, fer cohesió, … Gràcies per compartir-ho amb tots nosaltres!

Ja són quarts de 9 del vespre i vaig cap a casa que tenim sopar! Un sopar amb la colla de l’institut del Rafel, parelles i fills, som 18 en total. Un sopar comprat íntegrament als comerços de la Bisbal: pa del forn de les Escales, coques enramades del forn Aresmar, embotits de Cal Fidel i Cal Pere Busquet i tomacons per sucar pa de Fruites Montserrat i Agro-Verd. Tot boníssim i la companyia immillorable!

Si t’ha interessat o t’ha agradat, comparteix aquesta entrada. Gràcies per llegir-me!