Dimecres 28 de febrer: últim dia de febrer amb fred i neu! a l’Ajuntament reunions i feina manifest a favor del model d’escola catalana i al Consell Comarcal Junta de Govern

Dimecres, últim dia de febrer, amb neu, pluja i fred.

Un matí de feina de propostes de la junta de govern de demà i de començar a preparar propostes pel proper Ple ordinari de març.
A la tarda tenim una reunió amb Ateneu Cooperatiu Coopcamp, amb la Maria Mestre i la Mercè Jané,  un projecte engrescador de donar a conèixer les cooperatives, com crear-les, … que la setmana passada van venir a presentar-nos al Consell d’Alcaldes del Consell Comarcal i que avui n’hem parlat per engegar col·laboracions entre l’Ateneu i SOM Bisbal. Segur que serà profitós!

A les 6 de la tarda ens hem sumat a la concentració en suport al model educatiu del nostre país, organitzat per Som Escola. Com que feia molt de fred, hem fet la concentració a l’entrada de l’Ajuntament i la Judith ha llegit el manifest:
Per la consolidació, protecció i millora del model educatiu català
SomEscola1. Somescola va néixer fa sis anys amb l’objectiu de coordinar totes aquelles persones i entitats que es comprometen a actuar de manera activa en suport del model educatiu català, que contribueix a construir una societat més cohesionada, democràtica i lliure, i que no separi els infants i joves per la seva llengua d’origen.

2. Les entitats que avui formem Somescola, representants de l’àmplia pluralitat d’actors i de sensibilitats del món educatiu, social i cultural de Catalunya, creiem necessari reforçar el treball conjunt per a consolidar, protegir i millorar el model educatiu català, patrimoni de la nostra societat, i garantia per al futur i la igualtat d’oportunitats dels infants i joves i per a la cohesió social del país.

3. El model educatiu català té per finalitat la formació integral de la persona i la seva capacitació per a conviure democràticament en la pluralitat, des d’enfocaments pedagògics que possibiliten la construcció crítica del coneixement i l’autonomia de pensament i d’aprenentatge de tots i cadascun dels infants, independentment d’origen, llengua o condicions individuals.

Això mateix estableix el currículum vigent a Catalunya: “La finalitat de l’educació és aconseguir que els nois i les noies adquireixin les eines necessàries per a entendre el món en què estan creixent i que els guiïn en el seu actuar; i posar les bases perquè esdevinguin persones capaces d’intervenir activament i crítica a la societat plural, diversa i en canvi continu, que els ha tocat viure”.

4. Les nostres escoles, avalades pel llegat de l’escola catalana de principis de segle XX, han ajudat a generar la societat actual plural, diversa, amb criteri i amb uns principis de convivència sòlids. Els nostres infants i joves viuen en una societat culturalment diversa i han après vivencialment els principis de ciutadania, democràcia, llibertat i respecte. La llengua i la cultura de Catalunya han determinat el procés de desenvolupament d’aquestes capacitats, dins una escola catalana, amb valors democràtics i integradors, que els han permès poder exercir la ciutadania de ple dret.

5. Avui, aquests principis i característiques del model educatiu català, dins la seva diversitat, són compartits de manera amplíssima per la societat catalana, més enllà de les opcions polítiques de les famílies i del conjunt de ciutadans i de les diferents perspectives que la pluralitat d’actors del sistema educatiu té sobre com ha de serne la concreció.

6. Els principis del model educatiu català han estat compartits al llarg de la història per diferents expressions: les escoles i les colònies del Patronat Escolar de Barcelona, les Montessori i Escoles d’Estiu de la Mancomunitat, el moviment d’Escola Nova i els Institut-escola de la Generalitat republicana, els moviments de renovació pedagògica dels anys 60, les escoles d’iniciativa social i el CPEPC, les mobilitzacions per l’escolarització de tots els infants i pels drets laborals, el treball per l’escola inclusiva, el consens social i polític i de la comunitat educativa del model d’immersió lingüística, etc.

7. El context històric i social en el que vivim fa encara més important garantir que el model educatiu català es consolidi i millori, per a donar resposta als reptes i les necessitats dels infants i de la societat. Un model educatiu compromès amb la democràcia, on la participació, el pensament crític, la resolució pacífica dels conflictes, el respecte a la diferència i els valors de convivència són centrals en la vivència dels infants. I un model educatiu compromès amb la inclusió i la cohesió social, on tot infant ha de trobar oportunitats de creixement i de dignitat, inclosa la competència comunicativa plena en les llengües d’ús normal a la societat.

8. Els mestres i professionals del nostre sistema educatiu garanteixen i fan possible aquest model educatiu català, i són els qui han fet els esforços gràcies als quals l’escola ha mantingut tothora la funció de cohesió social i de convivència democràtica en un context de tensions vinculades a la crisi econòmica. Les famílies i les entitats reconeixem i els agraïm públicament la aquesta tasca i manifestem la nostra confiança en la seva professionalitat.

9. L’escola catalana i el seu model d’integració lingüística ha fet un gran esforç en la darrera dècada per a acollir, des d’una perspectiva inclusiva, infants i joves vinguts de diferents cultures del món. Podem constatar que ha estat un factor important per a afavorir la cohesió social des d’una perspectiva intercultural i que aquest ha de continuar essent un dels puntals del model educatiu català.

10. Els plantejaments que propugnen públicament una involució educativa uniformitzadora, l’adoctrinament ideològic, la generació de sospites i denúncies i la segregació lingüística volen posar en risc aquest model educatiu català compromès amb la igualtat d’oportunitat dels infants i amb els valors cívics i democràtics de convivència de la nostra societat. Per això, les entitats que formem Somescola fem una crida perquè el conjunt de la societat faci seu aquest patrimoni que és el model educatiu català, i que es comprometi a consolidar-lo, protegir-lo i contribuir-ne a la millora.

Després de la lectura del manifest, marxo cap al Vendrell. Tenim Junta de Govern al Consell Comarcal a 2 quarts de 9 del vespre, però ens reunim a les 7 de la tarda els consellers i conselleres del PDeCAT per parlar de temes comarcals.
A quarts de 9 celebrem la Junta de Govern amb 10 punts a l’ordre del dia, d’on destaco el que fa referència a la Bisbal sobre la licitació d’un gestor de documents per l’Ajuntament.
A l’Ajuntament ja treballem de fa anys amb un gestor de documents però era amb un contracte menor i no es pot prorrogar, per això l’hem de treure a concurs. El 2017 vam aprovar per Ple que aquest servei de gestor de documents es licités des del Consell Comarcal pels municipis de la comarca que hi estesin interessats.
Uns quants s’hi van afegir però a nosaltres ens interessava més un gestor de documents amb més serveis i per més temps, i per això avui s’ha aprovat aquesta licitació per la Bisbal.

Acabada la Junta de Govern, uns quants Consellers i conselleres comarcals hem anat a fer un mos abans de marxar cap a casa.

Si t’ha interessat o t’ha agradat, comparteix aquesta entrada. Gràcies per llegir-me!

Share

2 Comments

  1. Josep Pros 1 de març de 2018 8:44 am Respon

    Els que som fora de administració pública no entenem aquest goteig de càrrecs i feines impensables fa pocs anys. Un gestor de documents. Probablement és necessari. Jo no hi acabo de veure l’utilitat però….
    Salut i endavant

    http://Mésdemes

    • Agnès Ferré 1 de març de 2018 5:39 pm Respon

      Hola Josep,
      un gestor de documents és una aplicació informàtica per permet crear expedients, tenir el registre d’entrada i sortida digitalitzat, … i tot això per complir amb la obligació normativa de funcionar d’aquesta manera. Les coses canvien…

      http://agnesferre.cat

Respon a Josep Pros Cancel·la les respostes