Dimarts 7 de novembre: a Brussel.les amb alcaldes i alcaldesses de Catalunya

A les 6 del matí marxo amb el cotxe cap a l’aeroport de Barcelona per anar a Brussel.les.

BruselesCartellDiumenge em van confirmar, des de l’ACM (Associació Catalana de Municipis) i l’AMI (AssociacióBruselesAeroport de Municipis per la independència), que hi anava i vaig pagar el viatge. Recalco que vaig pagar de la meva butxaca els bitllets d’anada i tornada a Brussel·les i l’autocar de l’aeroport a la capital de Bèlgica. I ho recalco perquè vàries persones han posat en dubte que ho hàgim pagat i menteixen quan diuen que ho ha pagat la Generalitat. I si algú té algun dubte li recomano que entri un document a l’Ajuntament sol·licitant un certificat de secretaria de si s’ha pagat amb diners públics i si m’ho demana també li ensenyaré el càrrec de la transferència.
Aclarit això, entrem a l’important. He tingut l’honor de formar part dels 200 alcaldes i alcaldesses que hem explicat a Brussel·les la situació política que es viu a Catalunya, així com denunciar la repressió que patim els ciutadans i les nostres institucions per part de l’Estat espanyol, exigint també la llibertat pels presos polítics i reclamant la intervenció d’Europa. BruselesXavier
BruselesMartaA l’aeroport facturem les vares d’alcaldia, es veu que no les podem pujar a l’avió com equipatge de mà. Mentre esperem l’hora ens anem saludant els alcaldes i alcaldesses que coneixem, per exemple la Marta Blanch que és alcaldessa de Puigpelat i amb qui vam compartir el Màster de Govern Local que vam fer uns anys. També amb en Xavier Lluch, alcalde de Fontrubí, que ens coneixem del Penedès.
El vol surt a les 10 del matí i arribem a Brussel·les a les 12 del migdia. Només arribar a l’aeroport ens esperen molts mitjans de comunicació espanyols i internacionals que s’interessen pel nostre viatge.
BruselesComissióEBruselesComissióEuropea
Omplim quatre autocars que ens porten davant la Comissió Europea on ens esperen eurodiputats catalans com en Ramon Tramosa i uns 200 mitjans de comunicació acreditats. Ens fem una fotografia i tornem a pujar a l’autocar.
Ens deixa  al centre de la ciutat, prop d’on hi hem de ser a les 4 de la tarda per l’acte important el que hem vingut. Tenim poc més d’una hora i mitja lliure que aprofitem per dinar.
BruselesDinarMusclosAnem cap a la Grand Place, espectacular! Amb molts carrers plens de restaurants. Ens decidim per una braseria que està oberta, perquè a quarts de 3 la majoria d’establiments han tancat la cuina on compartim els típics musclos, amb una salsa boníssima!BruselesSala
No tenim temps de fer de turista perquè a les 4 ja som al Centre cultural Bozar. Primer recollim les vares i després entrem a la sala. Esperem que tots estiguem asseguts i que arribin els eurodiputats, polítics convidats i tota la premsa. Comença l’acte amb diferents parlaments que es resumeixen en: “A BruselesSalaParlamentssummary of the spanish state’s democratic regression and grievances against Catalonia“(resum de la regressió democràtica de l’estat espanyol i la injustícia contra Catalunya), amb les intervencions dels eurodiputats catalans favorables al procés i una representació d’alcaldes: NeusBruselesTotsSala Lloveras alcaldessa de Vilanova i la Geltrú i presidenta de l’AMI, Miquel Buch alcalde de Premià de Mar i president de l’ACM, Marta Madrenas alcaldessa de Girona, Maties Serracant alcalde de Sabadell i Andreu Francisco alcalde d’Alella. Tots ells han parlat en català i anglès o anglès i francès per explicar la situació als presents i als mitjans internacionals destacant que el projecte europeu està fallant.
BruselesSalaVaresDesprés arriba el moment més emocionant i esperat, amb l’arribada del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i als consellers Toni Comín, Meritxell Serret, Clara Ponsatí i Lluís Puig. Els rebem amb un fort aplaudiment i una emoció compartida amb tots ells.BruselesSalaConsellers
Tots els consellers fan parlaments breus i finalment parla el President Puigdemont, que ha demanat a l’Estat espanyol i a Europa que acceptin els resultats de les eleccions del 21 de desembre que han estat convocades per l’Estat espanyol «gràcies al cop d’Estat del 155», demanant que sigui un procés net sense presos polítics. Demana a Europa que no sigui còmplice de la repressió: BruselesSalaPresidentJuncker, Tajani, és aquesta l’Europa que voleu, amb un govern empresonat?” i també denuncia el mal tracte rebut als consellers empresonats.
Acabem, amb una foto conjunta. En el moment que ens hi acostem per pujar les escales i anar-nos col·locant, passem pel costat del President i consellers i aprofitem per donar-los ànims. Tots estan emocionants i denotes la tristesa que desprenen sabent que nosaltres tornarem cap a casa i que ells no poden i també desprenen il·lusió per tirar endavant i ràbia de totes les injustícies i empresonaments per acomplir un programa electoral i celebrar un referèndum. I amb el Cant dels segadors finalitza aquest acte contundent i emotiu.
BruselesPlaça1BruselesXuxes
Sortim de l’edifici i tenim 45 minuts lliures, que aprofitem per tornar a la plaça, unes galeries i carrers amb botigues i xocolateries de conte!

Pugem als autocars per anar a l’aeroport. A l’anar a buscar les targetes d’embarcament i facturar les vares ens comenten que no hi ha cap problema en pujar-les a l’avió sense facturar! Sopem al mateix aeroport i aprofitem per comentar el dia amb els altres alcaldes i alcaldesses.
El vol surt a quarts d’11 de la nit i arribem a Barcelona una mica abans de la 1 de la matinada.Cap al pàrquing a pagar i agafar el cotxe cap a casa, arribant a quarts de 3 de la matinada.

No havia estat mai a Brussel·les i em quedo amb les ganes de visitar la ciutat. Dia emocionant i reivindicatiu que no oblidaré mai, acompanyant a 200 alcaldes i alcaldesses més en un viatge per estar al costat del Govern de Catalunya.

Si t’ha interessat o t’ha agradat, comparteix aquesta entrada. Gràcies per llegir-me!