Dimarts 15 d’agost: dia fort de la Festa Major

Dimarts 15 d’agost, dia de l’Assumpció de Maria Mare de Déu, la patrona de La Bisbal del Penedès.
El dia 15 d’agost sempre és festa i sempre hi ha aproximadament la mateixa programació, tant si és el primer dia de la Festa Major com si és l’últim. Enguany cau dels últims dies i ja estem cansats però l’esperem i el gaudim d’allò més!

Matinades1Matinades2A les 8 del matí l’Aniol i jo anem davant la Societat per començar les tradicionals matinades amb el grup de grallers i tabalers de la Societat.
Ens acompanya també l’Adrià Gandia que va fer de professor de gralla un temps, i des d’aleshores sempre ens acompanya a les matinades del 15 d’agost.
Som molta gent la que seguim les gralles i tabals i això fa més festa. Recorrem els carrers de la Bisbal per despertar els bisbalencs i bisbalenques el dia de Festa Major!
Quan acabem el recorregut anem a esmorzar a la Societat, on la Junta de l’entitat ens ofereix pa amb tomàquet, carn a la brasa i salsitxa i cansalada. Un bon esmorzar per un dia llarg.

StaMariaJust acabat l’esmorzar, anem a l’ofici solemne de Festa Major, en honor a la patrona de la Bisbal. La Coral Gegantscanta durant la missa acabant amb la cançó de la Bisbal a la patrona.

Sortim i el grup de geganters i grallers ja ens espera a la plaça, per fer la cercavila des de l’església a la Societat.
Nosaltres ens quedem a l’Ajuntament perquè de seguida venen les colles a fer els pilars de cortesia davant l’Ajuntament: Bous de la Bisbal, Castellers de Vilafranca, Colla Vella de Valls i Colla Joves de Valls.Pilars

VerdsD’aquí cap a la plaça per veure bons castells. Comencem amb un bon ensurt per la mala caiguda del primer castell dels Castellers de Vilafranca però després la diada avança sense més ensurts.
Gaudim de Castellers de Vilafranca amb l’intent del 3d9fa, el 4d9f, el 2d9fm, el 4d9faC i el P6; la Colla Joves amb el 3d9f, el 4d9f, el 3d8a, el P8fmC i el P5; la Colla Vella de Valls amb el 5d9f (que com que és inèdit, vol dir una nova placa!), dos intents de 4d9fa, el 3d9f, el 4d8a i el P7f; i la Colla local dels Bous un intent desmuntat del 4d7 i el P5ps.
Una gran diada amb la plaça plena de gent!
JovesVellaBous

Futbol3Acabem per anar a dinar de pressa, ja són els quatre de la tarda, perquè a les 6 hi haFutbol1 futbol. El partit de Festa Major és al camp de futbol municipal, amb el 33è Trofeu Josep Rovira Andreu amb Joventut Bisbalencs CF i Sant Jaume dels Domenys JE. Un partit que acaba amb empat 4-4.
Mentre la Leo i jo som al futbol, la Judith i el Feliu han anat al concert de la Coral en memòria del seu creador i director Joan Ferré, amb la Coral Antistiana, Prades Cor i Antistiana Maskili.
Futbol2
Després d’entregar les copes als dos equips, baixem a l’envelat que està a punt deSelvatana començar el ball de tarda amb l’Orquestra Selvatana. Ball molt animat amb molta gent.
Després de sopar tornem a l’envelat pel concert i ball de nit, on no ens quedem gaire perquè estem cansats i demà al matí tinc feina a l’Ajuntament.

Si t’ha interessat o t’ha agradat, comparteix aquesta entrada. Gràcies per llegir-me!